Κυριακή

Εβαλαν την Ελλάδα στην «καρδιά» της Νέας Υόρκης

Εθελοντές από κάθε γωνιά της Γης, δίχως καν να γνωρίζονται όλοι μεταξύ τους, αξιοποίησαν τη δυναμική του Διαδικτύου και το.... ελληνικό δαιμόνιο δαπανώντας μόλις 17.000 δολ. για να «κατακτήσουν» τη φημισμένη Τάιμς Σκουέαρ

 Το έργο που σχεδίασε ο Χάρης Τσέβης δεσπόζει στην κεντρική πλατεία της Ν. Υόρκης και μεταφέρει το άρωμα της Ελλάδας.
Το έργο που σχεδίασε ο Χάρης Τσέβης δεσπόζει στην κεντρική πλατεία της Ν. Υόρκης και μεταφέρει το άρωμα της Ελλάδας.
Μια παρέα Ελλήνων που ζει, εργάζεται, ταξιδεύει στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη κατάφερε να επιτύχει παγκόσμια προβολή για την πατρίδα απευθύνοντας διεθνώς το μήνυμα: «Η Ελλάδα σάς προσκαλεί, η Ελλάδα σάς περιμένει». Η εικόνα της χώρας μας δεσπόζει σε περίοπτη θέση στην περίφημη Τάιμς Σκουέαρ, την κεντρική πλατεία της Νέας Υόρκης, ομφαλό στη «γη της επικοινωνίας» και των διεθνών μίντια...
Εκεί έστρεψαν την προσοχή τους τα μέλη της παρέας, ο Γιώργος που εργάζεται στο Ντουμπάι, η Δέσποινα στην Ισπανία, η Θέκλα από τη Βοστόνη, ο Χάρης που ταξιδεύει Αθήνα - Ν. Υόρκη και οι άλλοι εθελοντές που συμμετείχαν στο εγχείρημα. Στόχος να παρουσιάσουν μια Ελλάδα με χαμόγελο, αναφορές στην ιστορία, τον ουρανό, το απέραντο γαλάζιο της θάλασσας και τα φωτεινά πρόσωπα των Ελλήνων που συνεχίζουν να αισιοδοξούν. Το πλέον εντυπωσιακό είναι ότι η προσπάθεια υλοποιήθηκε μέσα σε 2-3 μήνες.
Θετικά σχόλια
Από την Παρασκευή 23 Μαρτίου, στην κεντρική πλατεία της αμερικανικής μητρόπολης εμφανίζονται ηλεκτρονικές γιγαντοαφίσες (electronic billboards) με αντιπροσωπευτικές εικόνες που παραπέμπουν στην Ελλάδα: ο ναός του Παρθενώνα, μια χαρούμενη κοπέλα, ένας σέρφερ στο απέραντο γαλάζιο και μια πρόσκληση: «Επισκεφθείτε την Ελλάδα». Μέσα σε μια εβδομάδα χιλιάδες άνθρωποι στάθηκαν μπροστά στην εικόνα της Ελλάδας και γέμισαν τα δίκτυα με θετικά σχόλια σε μια εποχή όπου η εικόνα της χώρας έχει τρωθεί διεθνώς.
 Ονίκ Παλατζιάν, Στάθης Χαϊκάλης και Γιώργος Κλειβοκιώτης. Είναι οι τρεις εμπνευστές της πρωτοβουλίας για να αναδειχθεί το πρόσωπο της Ελλάδας στην Τάιμς Σκουέαρ της Νέας Υόρκης.




Ονίκ Παλατζιάν, Στάθης Χαϊκάλης και Γιώργος Κλειβοκιώτης. Είναι οι τρεις εμπνευστές της πρωτοβουλίας για να αναδειχθεί το πρόσωπο της Ελλάδας στην Τάιμς Σκουέαρ της Νέας Υόρκης.

Ολα ξεκίνησαν από την πρωτοβουλία τριών ανθρώπων. «Η ιδέα γεννήθηκε πριν από 2 χρόνια και όλη η σκέψη ήταν με τι τρόπο μπορούμε να φέρουμε τουρισμό στην Ελλάδα. Μόλις είχε ξεσπάσει η κρίση και ακόμα δεν γνώριζε κανείς το μέγεθος του προβλήματος», λέει ο Γιώργος Κλειβοκιώτης, ο οποίος εργάζεται τα τελευταία έξι χρόνια στο Ντουμπάι ως σύμβουλος μάρκετινγκ. Σπεύδει δε να διευκρινίσει ότι ουδεμία σχέση έχει με τον κλάδο του τουρισμού...
«Δημιούργησα μια ιστοσελίδα (σ.σ. upgreektourism.gr), την έστειλα σε φίλους και σταδιακά το μήνυμα είχε φτάσει σε 180.000 ανθρώπους. Και αυτό με μια ελάχιστη χρονικά ενασχόληση. Τότε συνειδητοποίησα ότι από ένα μικρό μπορεί να γεννηθεί κάτι μεγάλο. Δύο χρόνια μετά η κατάσταση χειροτέρευσε, αλλά έχουν δημιουργηθεί πλέον ηλεκτρονικές πλατφόρμες που επιτρέπουν τη χρηματοδότηση. Εάν έχεις μια ιδέα, μπορείς να αναζητήσεις στο Ιντερνετ χρηματική υποστήριξη, ενώ μια άλλη πλατφόρμα επιτρέπει να αγοράσεις μιντιακό χώρο και χρόνο»».
Το Up Greek Tourism στο Διαδίκτυο. Ολα ξεκίνησαν μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Σήμερα η ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας καθώς και το γκρουπ της στο Facebook έχουν κατακλυστεί από ενθαρρυντικά μηνύματα για
Το Up Greek Tourism στο Διαδίκτυο. Ολα ξεκίνησαν μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα. Σήμερα η ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας καθώς και το γκρουπ της στο Facebook έχουν κατακλυστεί από ενθαρρυντικά μηνύματα για την Ελλάδα.
Ετσι ο κ. Κλειβοκιώτης ξεκίνησε την καμπάνια χρηματοδότησης ενώ παράλληλα μοιράστηκε την ιδέα με τον Ονίκ Παλατζιάν και τον Στάθη Χαϊκάλη.
Μέσα σε τρεις μήνες το πρότζεκτ υλοποιήθηκε. Η ανταπόκριση άλλωστε ήταν εξαρχής εντυπωσιακή: τις πρώτες 20 ημέρες συγκεντρώθηκαν κάπου 20.000 δολάρια που προσέφεραν πάνω από 300 άτομα μέσω Διαδικτύου.
«Βρεθήκαμε μαζί με μια ομάδα ανθρώπων, που πράγματι ζουν και κινούνται στις... άκρες της γης: Αθήνα, Ντουμπάι, Βοστόνη, ενώ στη διαδρομή ενδιαφέρθηκαν άτομα από τη Σιγκαπούρη μέχρι την Αυστραλία. Μόλις τα Χριστούγεννα ανταλλάξαμε τα σχέδια για την οργάνωση του εγχειρήματος», εξηγεί ο Στάθης Χαϊκάλης, σύμβουλος στρατηγικής επικοινωνίας και όπως σημειώνει, μέχρι τότε ούτε που γνώριζε τους άλλους δύο συνεργάτες του.
Με ομαδικό πνεύμα και ευρηματικότητα μια παρέα ανθρώπων μπορεί να ανοίξει καινούργιους δρόμους, εξηγούν τα μέλη της πρωτοβουλίας, (από αριστερά) Μαρίνα Σωτηροπούλου, Στέλλα Σαμπάνη, Ονίκ Παλατζιάν, Μα


Με ομαδικό πνεύμα και ευρηματικότητα μια παρέα ανθρώπων μπορεί να ανοίξει καινούργιους δρόμους, εξηγούν τα μέλη της πρωτοβουλίας, (από αριστερά) Μαρίνα Σωτηροπούλου, Στέλλα Σαμπάνη, Ονίκ Παλατζιάν, Μαρία Κατσικοβόρδου, Ιωάννα Δρέττα, Δημήτρης Μανιάτης και Κάτια Μουζάκη.

«Η γνωριμία με τον Γιώργο έγινε μέσω twitter, ενώ είχα απλώς παρακολουθήσει μια ομιλία του Ονίκ για την ευδαιμονία να ζεις στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά ξεκινήσαμε και επιλέξαμε ως σημείο αναφοράς το πιο κεντρικό στον κόσμο, την πλατεία Τάιμς της Ν. Υόρκης. Η ιδέα ήταν να ενισχύσουμε τον τουρισμό και στην πορεία πήγαμε ένα βήμα πιο πέρα. Να απευθύνουμε μια πρόσκληση, όχι απλώς για να κάνουν τις διακοπές τους εδώ, αλλά κάτι βαθύτερο: ότι οι Ελληνες τους καλούν στην Ελλάδα. Οταν τελικά συγκεντρώθηκαν τα χρήματα και κάναμε την έρευνα για να αναρτήσουμε την αφίσα, σταθήκαμε τυχεροί καθώς συναντήσαμε έναν Ελληνα που εξασφάλισε καλή προσφορά. Ετσι, αντί για 40.000 δολάρια, η ενοικίαση του διαφημιστικού πάνελ έγινε με μόλις 17.000 δολ. Εμείς ως απλοί πολίτες δώσαμε από τον χρόνο μας, αλλά και αρκετά χρήματα από την τσέπη μας στα ταξίδια χωρίς να έχουμε επαγγελματική σχέση με τον τουρισμό», καταλήγει.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΡΙΩΝ ΗΠΕΙΡΩΝ
Η υλοποίηση του πρότζεκτ είχε και... ινδική υπογραφή
Η μικρή παρέα που ξεκίνησε το εγχείρημα στην πορεία μεγάλωσε, καθώς από φίλο σε γνωστό η ιδέα διαδόθηκε. Συνολικά κάπου 20 εθελοντές ανέλαβαν τις διαδικασίες και τις λεπτομέρειες του εγχειρήματος. Οπως, για παράδειγμα, να συγκεντρωθούν και να επιλεγούν φωτογραφίες Ελλήνων.
Ο Χάρης Τσέβης έγινε ευρύτερα γνωστός από τα χαρακτηριστικά μωσαϊκά πορτρέτα, όπως αυτό του Στιβ Τζομπς.
Ο Χάρης Τσέβης έγινε ευρύτερα γνωστός από τα χαρακτηριστικά μωσαϊκά πορτρέτα, όπως αυτό του Στιβ Τζομπς.
Οι ηλεκτρονικές απεικονίσεις συνθέτονται από χιλιάδες καρέ προσώπων. Αυτό ακριβώς επικοινωνεί και το μήνυμα: οι Ελληνες σας προσκαλούν στη χώρα τους. «Ξαμοληθήκαμε σε γειτονιές, σχολεία, σε κόσμο που γνωρίζουμε για να υπάρχει περιθώριο επιλογής», εξηγεί ο κ. Χαϊκάλης. Κατόπιν ανέκυψαν οι οργανωτικές ανάγκες, ο σχεδιασμός των εικόνων και η ανάπτυξη του προγράμματος, ενώ η Θέκλα Ευτυχιάδου που ζει στη Βοστόνη ανέλαβε την επικοινωνία με τα αμερικανικά μέσα μαζικής ενημέρωσης για να προβληθεί η πρωτοβουλία.
«Εγω ανέλαβα το animation στις εικόνες που δημιουργήθηκαν», τονίζει η Δέσπω Ποταμού με καταγωγή από την Κύπρο, η οποία εδώ και 1,5 χρόνο βρίσκεται στην Ισπανία. «Ζω στη Μαδρίτη όπου κάνω μάστερ και αναζητώ εργασία. Γνωρίζω τον σχεδιαστή της καμπάνιας, τον Χάρη Τσέβη, από την εποχή που ήταν δάσκαλός μου στη σχολή, στην Αθήνα. Χάρηκα πολύ όταν μου πρότεινε να λάβω μέρος στην προσπάθεια αυτή».
Σταδιακά η ομάδα εμπλουτίστηκε. Αλλα μέλη της ανέλαβαν τεχνικές διαδικασίες, προωθούσαν το πρόγραμμα στα κοινωνικά δίκτυα και συνέβαλαν στην τελική υλοποίηση της καμπάνιας. Οπως η Ιωάννα Δρέττα και η Στελλα Σαμπάνη που ανέλαβαν εκπρόσωποι των δικτύων, η Μαρία Κατσικοβόρδου που ανέλαβε τα social media, ο Δημήτρης Μανιάτης στην ανάπτυξη του website, η Κάτια Μουζάκη σύμβουλος δημοσίων σχέσεων, η σχεδιάστρια Μαρία Σωτηροπούλου και πολλοί άλλοι, όχι απαραιτήτως? Ελληνες.
Ο Ινδός φίλος
Ανάμεσά τους ο Ανίλ Κουμάρ από την Ινδία που ανέλαβε την τελική επεξεργασία του βίντεο. Συνδετικός κρίκος με την Ελλάδα η γειτνίαση με τον Γ. Κλειβοκιώτη στο Ντουμπάι. «Το εντυπωσιακό είναι ότι αυτή η ομάδα εθελοντών βρίσκεται σε τρεις ηπείρους, ούτε έχουμε γνωριστεί όλοι μεταξύ μας. Η εργασία γίνεται ηλεκτρονικά με ανταλλαγή μηνυμάτων και βλέπουμε τι αποτελέσματα έχει η ο ομαδική δουλειά» λέει ο Ονίκ Παλατζιάν, επιχειρηματίας στον χώρο της ανακύκλωσης.
Η πρωτοβουλία του Up Greek Tourism προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση στους Ελληνες που ζουν στην Ν. Υόρκη όταν ξαφνικά είδαν την εικόνα από την «πατρίδα» στο πλέον κεντρικό σημείο της πόλης τους. Οι γιγαντοαφίσες θα παραμείνουν εκεί για έναν μήνα, μέχρι τις 22 Απριλίου, ενώ οι εθελοντές «επέστρεψαν» στις εργασίες τους για τον επιούσιο.
Χάρης Τσέβης
Ο διεθνώς αναγνωρισμένος Ελληνας σχεδιαστής που ντύνει με ψηφιακά «μωσαϊκά» την Τάιμς Σκουέαρ
Ενθουσιασμένος με την ιδέα καθώς και με το αποτέλεσμα είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε τις ηλεκτρονικές γιγαντοαφίσες. Ο Χάρης Τσέβης, βραβευμένος σχεδιαστής, έγινε ευρύτερα γνωστός από τα χαρακτηριστικά μωσαϊκά πορτρέτα, όπως αυτό του Στιβ Τζομπς, του ιδρυτή της Apple, το οποίο συνέθεσε χρησιμοποιώντας ως ψηφίδες, χιλιάδες από τα προϊόντα της δημοφιλούς εταιρείας του.
Στο παρελθόν έργα του με πορτρέτα του Τζομπς είχαν παραγγείλει έντυπα διεθνούς κύρους από το ιταλικό «Panorama» έως τους «Los Angeles Times».
Ανάλογη τεχνική χρησιμοποίησε και στην καμπάνια του Up Greek Τourism ανταποκρινόμενος άμεσα στην πρόκληση για την προβολή της Ελλάδας. Ετσι μέσα σε λίγες ημέρες σχεδιάστηκαν, με την τεχνοτροπία των μωσαϊκών, οι εικόνες του Παρθενώνα, των ελληνικών νησιών, του σέρφερ κ.λπ.
«Ολα ξεκίνησαν πριν από περίπου έναν μήνα. Μάλιστα, δεν γνώριζα τα παιδιά που είχαν την πρωτοβουλία. Ομως επικοινώνησαν μαζί μου, ζήτησαν να αναλάβω αυτή τη δουλειά, προφανώς ως κάποιος που έχει κάνει παρόμοια έργα και ήξερε τι έπρεπε να γίνει σε αυτήν την περίπτωση» εξηγεί στο «Εθνος της Κυριακης» ο Χ. Τσέβης, ο οποίος αυτές τις μέρες βρίσκεται στη Ν. Υόρκη.
Καθαρά συμβολική κίνηση
Αν και η έδρα του είναι στην Αθήνα, ο ίδιος ταξιδεύει συχνά στην αμερικανική μεγαλούπολη. Εκεί συνάντησε και τον εμπνευστή της προσπάθειας. «Είδα ότι ήταν μια όμορφη εθελοντική εργασία όλων αυτών των ανθρώπων και μου άρεσε η προσπάθεια αλλά και η ιδέα. Ηθελα να την υποστηρίξω. Το ενδιαφέρον είναι ότι όλη η ομάδα αποτελείται από απλούς ανθρώπους οι οποίοι δεν αποσκοπούν "να σώσουν τον κόσμο"... Απλά ο καθένας τους κάνει ό,τι μπορεί για να αισθανθεί λίγο καλύτερα.
Δεν πρόκειται για μια προσπάθεια μεγάλης κλίμακας. Αντίθετα, η λογική παραπέμπει σε μια καθαρά συμβολική κίνηση. Δεν έχουν καμία διάθεση να γίνουν... ΕΟΤ. Ακριβώς γι' αυτό καταλήξαμε στην ιδέα με τα πρόσωπα απλών ανθρώπων τραβηγμένα μάλιστα με ερασιτεχνικές μηχανές», επισημαίνει ο κ. Τσέβης, ο οποίος δεν κρύβει ότι απολαμβάνει την τρομερή επιτυχία της καμπάνιας, η οποία μνημονεύθηκε εκτενώς σε ΜΜΕ όπως οι «Times» της Ν. Υόρκης. Μάλιστα, αυτές τις μέρες ετοιμάζεται ειδικό ρεπορτάζ και από το CNN.
«Το πιο ενδιαφέρον είναι τα μηνύματα που προέρχονται από Ελληνες οι οποίοι ζουν εδώ. Ενας μάλιστα έλεγε ότι είναι πλέον υπερήφανος καθώς είχε βαρεθεί να περνά μπροστά από μια διαφήμιση της Τουρκίας που βρίσκεται ακριβώς απέναντι»...

Δεν υπάρχουν σχόλια: