Στην
πώληση τεσσάρων αεροσκαφών τύπου Airbus A340-300 στην εταιρεία Apollo
Aviation Group προχώρησε το ελληνικό Δημόσιο μετά από απόφαση της
Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων. Ποια είναι
η Apollo; Θυγατρική της
εταιρίας Sciens Capital Management που ανέλαβε την αξιοποίηση των
δικαιωμάτων του δημοσίου επί των αεροσκαφών. Ποιος είναι πρόεδρος στην
εταιρία; ο κ. John P. Rigas .Ποιος είναι ο εν λόγω κύριος; Έχει
απασχολήσει τον Ελληνικό τύπο και τα σκάνδαλα της PROTON .Γράφει η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Μυστήριο με τρεις offshore εταιρείες και ένα δάνειο που χορήγησε η Proton (Του Τασου Tελλογλου) , και δείτε τι γράφει και το ΤΟ ΒΗΜΑ… ∆άνεια υπερ-εξπρές µε διάτρητες διαδικασίες έχουµε και στην περίπτωση της χρηµατοδότησης του επενδυτικού οµίλου Sciens του επιχειρηµατία κ. Γιάννη Ρήγα,
όπου η κυρία Βασιλική Αθανάσογλου, σύζυγος του τότε διευθύνοντος
συµβούλου της Proton κ. Αντώνη Αθανάσογλου, εµφανίζεται ως συνεργαζόμενη
δικηγόρος. Η θυγατρική της Sciens Cyprus Properties & Holdings Ltd
ιδρύθηκε τον Παρασκευή 24 ∆εκεµβρίου 2010 ως offshore εταιρεία µε έδρα
τις νήσους Κέιµαν. Την ίδια ηµέρα, παραµονή Χριστουγέννων, κατέθεσε
αίτηση στην Proton Bank για δάνειο 35 εκατ. ευρώ, το οποίο εγκρίθηκε την
Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου και εκταµιεύθηκε αυθημερόν. Αυτά γράφει το exomatiakaivlepo Τους διέφυγε όπως μπορείτε να δείτε εδώ
η θυγατρική εταιρία Διολκος ΑΚΤΕ .
Τα
συγκεκριμένα αεροσκάφη είχαν “παροπλιστεί” από τον Οκτώβριο του 2009
όταν και οι Ολυμπιακές Αερογραμμές σταμάτησαν τη δραστηριότητά τους . Το
υπουργείο Οικονομικών δεν ανακοίνωσε το τίμημα το οποίο σύμφωνα με
πληροφορίες ανέρχεται στα 31 εκατ. ευρώ. «Εάν αληθεύει ότι πουλήθηκαν
προς 31 εκατ. ευρώ και τα 4 αεροπλάνα, τότε μιλάμε για τιμή scrap», λένε
οι τεχνικοί. Πιλότοι και τεχνικοί της πρώην Ολυμπιακής κάνουν
λόγο για εξαιρετικά χαμηλή τιμή προσθέτοντας ότι στο πλαίσιο της
αποκρατικοποίησης της εταιρείας τα αεροπλάνα αυτά εκτιμήθηκαν το 2009 σε
περίπου 25 εκ. ευρώ το καθένα.
Η τελευταία ευκαιρία για να αποκτήσει η Πολεμική Αεροπορία αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού με εξαιρετικά χαμηλό κόστος, χάθηκε πριν μερικές ημέρες όταν «αντί πινακίου φακής» ( οι πληροφορίες του defencenet.gr αναφέρουν 31 εκατ. ευρώ ή 40,4 εκατ. δολάρια το ένα) πουλήθηκαν τα τέσσερα Airbus Α340-300 της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, τα οποία η Π.Α. προ διετίας σκόπευε να τα μετατρέψει σε αεροσκάφη-τάνκερ, σε μια μυστηριώδη αμερικανική εταιρεία με την επωνυμία Apollo Aviation Group.
Το κόστος της πώλησης των τεσσάρων αεροσκαφών είναι κυριολεκτικά εξευτελιστικό καθώς και τα τέσσερα, σχεδόν καινούρια, πουλήθηκαν αντί 124 εκατ. ευρώ όταν τα νέας παραγωγής κοστίζουν 164 εκατ. ευρώ η μονάδα και πρόσφατα πουλήθηκαν μεταχειρισμένα αεροσκάφη της ίδιας σειράς αντί 80 εκα. Ευρώ το ένα!
Μυστήριο καλύπτει και το γιατί η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, την προπαραμονή των Χριστουγέννων 23 Δεκεμβρίου αποφάσισε τέτοια πώληση. Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ε. Βενιζέλος, καθώς και οι υπουργοί Μ. Χρυσοχοΐδης, Γ. Παπακωνσταντίνου, ο πατριώτης Μ. Βορίδης και Γ. Κουτρουμάνης. Το τίμημα της πώλησης δεν ανακοινώθηκε … ποτέ! Και πώς να ανακοινωθεί όταν με τέτοιο τίμημα καλύτερα να μιλάμε για λεηλασία, παρά για πώληση.
Πηγή της Π.Α. ανέφερε ότι «Τα τέσσερα Αirbus με το 15% του κόστους ενός αεροσκάφους Α330 MRTT θα έδιναν πρωτόγνωρες ικανότητες δράσης στην Π.α. στην Α.Μεσόγειο και θα ισορροπούσαν την τουρκική υπεροχή στο τομέα συνεχούς παραμονής τις περιοχές ενδιαφέροντος σε αποστολές CAΡ που έχει λόγω των αεροσκαφών-τάνκερ που διαθέτει".
Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν είναι στην ουσία πανομοιότυπα με το αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού Α330 MRTT το οποίο θεωρείται σήμερα το κορυφαίο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού στο κόσμο.
Η μετατροπή του Α340 σε αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού, αν και δεν υπάρχει προς το παρόν αεροσκάφος του τύπου πιστοποιημένο για το ρόλο, μπορεί όμως να ακολουθήσει την πεπατημένη του πανομοιότυπου A330 MRTT (KC 30B) μειώνοντας έτσι κατά πολύ το κόστος της πιστοποίησής του.
Οι αρχικοί υπολογισμοί αναφέρουν ότι οι εργασίες μετατροπής, η ολοκλήρωση και η πιστοποίηση, εργασίες που μπορούν να εκτελεστούν στο σύνολό τους στην ΕΑΒ, κοστίζουν ανά αεροσκάφος το 1/6 από αυτό που θα στοίχιζε ένα καινούριο A330 MRTT!
Πριν από 27 χρόνια η Πολεμική Αεροπορία απώλεσε μία σπάνια ευκαιρία να αποκτήσει έναντι ανάλογου τιμήματος αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού, όταν «έναντι πινακίου φακής» πούλησε στο Ισραήλ τα παρωχημένης τεχνολογίας συγκριτικά με τα Α 340, Boeing Β-707 της ΟΑ. Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν στο Ισραήλ και εκεί με μικρό κόστος μετατράπηκαν σε εναέρια τάνκερ!
Πόσα πήραν οι κλεφταράδες κάτω από το τραπέζι για το ξεπούλημα;
Η τελευταία ευκαιρία για να αποκτήσει η Πολεμική Αεροπορία αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού με εξαιρετικά χαμηλό κόστος, χάθηκε πριν μερικές ημέρες όταν «αντί πινακίου φακής» ( οι πληροφορίες του defencenet.gr αναφέρουν 31 εκατ. ευρώ ή 40,4 εκατ. δολάρια το ένα) πουλήθηκαν τα τέσσερα Airbus Α340-300 της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, τα οποία η Π.Α. προ διετίας σκόπευε να τα μετατρέψει σε αεροσκάφη-τάνκερ, σε μια μυστηριώδη αμερικανική εταιρεία με την επωνυμία Apollo Aviation Group.
Το κόστος της πώλησης των τεσσάρων αεροσκαφών είναι κυριολεκτικά εξευτελιστικό καθώς και τα τέσσερα, σχεδόν καινούρια, πουλήθηκαν αντί 124 εκατ. ευρώ όταν τα νέας παραγωγής κοστίζουν 164 εκατ. ευρώ η μονάδα και πρόσφατα πουλήθηκαν μεταχειρισμένα αεροσκάφη της ίδιας σειράς αντί 80 εκα. Ευρώ το ένα!
Μυστήριο καλύπτει και το γιατί η Διυπουργική Επιτροπή Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, την προπαραμονή των Χριστουγέννων 23 Δεκεμβρίου αποφάσισε τέτοια πώληση. Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών Ε. Βενιζέλος, καθώς και οι υπουργοί Μ. Χρυσοχοΐδης, Γ. Παπακωνσταντίνου, ο πατριώτης Μ. Βορίδης και Γ. Κουτρουμάνης. Το τίμημα της πώλησης δεν ανακοινώθηκε … ποτέ! Και πώς να ανακοινωθεί όταν με τέτοιο τίμημα καλύτερα να μιλάμε για λεηλασία, παρά για πώληση.
Πηγή της Π.Α. ανέφερε ότι «Τα τέσσερα Αirbus με το 15% του κόστους ενός αεροσκάφους Α330 MRTT θα έδιναν πρωτόγνωρες ικανότητες δράσης στην Π.α. στην Α.Μεσόγειο και θα ισορροπούσαν την τουρκική υπεροχή στο τομέα συνεχούς παραμονής τις περιοχές ενδιαφέροντος σε αποστολές CAΡ που έχει λόγω των αεροσκαφών-τάνκερ που διαθέτει".
Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν είναι στην ουσία πανομοιότυπα με το αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού Α330 MRTT το οποίο θεωρείται σήμερα το κορυφαίο αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού στο κόσμο.
Η μετατροπή του Α340 σε αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού, αν και δεν υπάρχει προς το παρόν αεροσκάφος του τύπου πιστοποιημένο για το ρόλο, μπορεί όμως να ακολουθήσει την πεπατημένη του πανομοιότυπου A330 MRTT (KC 30B) μειώνοντας έτσι κατά πολύ το κόστος της πιστοποίησής του.
Οι αρχικοί υπολογισμοί αναφέρουν ότι οι εργασίες μετατροπής, η ολοκλήρωση και η πιστοποίηση, εργασίες που μπορούν να εκτελεστούν στο σύνολό τους στην ΕΑΒ, κοστίζουν ανά αεροσκάφος το 1/6 από αυτό που θα στοίχιζε ένα καινούριο A330 MRTT!
Πριν από 27 χρόνια η Πολεμική Αεροπορία απώλεσε μία σπάνια ευκαιρία να αποκτήσει έναντι ανάλογου τιμήματος αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού, όταν «έναντι πινακίου φακής» πούλησε στο Ισραήλ τα παρωχημένης τεχνολογίας συγκριτικά με τα Α 340, Boeing Β-707 της ΟΑ. Τα αεροσκάφη πουλήθηκαν στο Ισραήλ και εκεί με μικρό κόστος μετατράπηκαν σε εναέρια τάνκερ!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου