Σάββατο

Το μωρο που έριξε... στα βράχια τον καπετάνιο

Τσεμπορντάν
Την παρουσία της Ντομινίκα Τσεμορτάν στη γέφυρα ερευνούν οι Αρχές. Το όνομά της δεν ήταν καταγεγραμμένο στη λίστα των επιβατών. Οι προσπάθειες ανεύρεσης επιζώντων στο ναυάγιο επαναλήφθηκαν χθες, καθώς 20 από τους 4.500 επιβάτες αγνοούνται.
Στην 25χρονη ξανθιά Μολδαβή που εθεάθη να... τα πίνει με τον καπετάνιο λίγο πριν ρίξει το μοιραίο «Κόστα Κονκόρντια» στα βράχια έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους τα ιταλικά ΜΜΕ και οι Αρχές, που προσπαθούν να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτημάτων. Γιατί η Ντομινίκα Τσεμορτάν δεν ήταν καταγεγραμμένη στη λίστα των επιβατών του κρουαζιερόπλοιου; Γιατί βρισκόταν στη γέφυρα την ώρα της προσάραξης; Μπορεί η μαρτυρία της να φανεί χρήσιμη για την αναπαράσταση των τραγικών συμβάντων;
Η ίδια εξήγησε χθες σε μολδαβικό τηλεοπτικό δίκτυο ότι εργάζεται στην πλοιοκτήτρια εταιρεία εδώ και 5 χρόνια ως μεταφράστρια και ότι στο πλοίο βρισκόταν για διακοπές, ενώ έσπευσε να υπερασπιστεί τον καπετάνιο: «Θεωρώ ότι έκανε εξαιρετική δουλειά, όλο το πλήρωμα είναι αλληλέγγυο και πιστεύει ότι έσωσε πάνω από 3.000 άτομα».
Σε άλλη συνέντευξη, στην ιστοσελίδα adevarul.ro, η Τσεμορτάν δήλωσε ότι δειπνούσε με τον Σκετίνο την ώρα της προσάραξης και ανέβηκε στη γέφυρα για να μεταφράζει τις πληροφορίες που δίνονταν.
Οταν δε η 25χρονη έφυγε από τη γέφυρα στις 23.50, ο καπετάνιος Φραντσέσκο Σκετίνο βρισκόταν ακόμα εκεί, όπως δήλωσε.
«Εξάλλου αυτός κατάφερε μετά την πρόσκρουση να προσεγγίσει την ακτή για να διευκολύνει την εκκένωση».
Παραδοχή
Πάντως ο ίδιος ο κυβερνήτης ανέφερε στην ανάκριση ότι η κοπέλα είχε προσκληθεί στη γέφυρα για να θαυμάσει το νησί Τζίλιο και βρισκόταν στο πλοίο ως φιλοξενούμενη άλλου αξιωματικού, γεγονός που ίσως απαντά στο ερώτημα γιατί δεν υπήρχε στις λίστες των επιβατών.
Σε κάθε περίπτωση οι Αρχές θεωρούν κρίσιμο για την κατανόηση της τραγωδίας να ανακρίνουν την ξανθιά Μολδαβή, αλλά και τυχόν άλλους φιλοξενούμενους αξιωματικών.
Εν τω μεταξύ, οι προσπάθειες ανεύρεσης επιζώντων στο ναυάγιο επαναλήφθηκαν χθες, καθώς 20 από τους 4.500 επιβάτες αγνοούνται. Ο τραγικός απολογισμός παραμένει στους 11 νεκρούς, ενώ κρίσιμη είναι η αποφυγή μιας τεράστιας οικολογικής καταστροφής, με τις Αρχές να ετοιμάζονται να ξεκινήσουν μια δύσκολη επιχείρηση άντλησης 2.380 τόνων καυσίμων που βρίσκονται σε 20 δεξαμενές.
Ο καπετάνιος παραδέχθηκε τον λάθος χειρισμό
Λάθος χειρισμό παραδέχθηκε ο καπετάνιος του Costa Concordia, ο οποίος κατηγορείται για ανθρωποκτονία κατά συρροή, πρόκληση ναυαγίου και εγκατάλειψη πλοίου. «Οδηγούσα το πλοίο βάσει όσων έβλεπα, επειδή γνώριζα το σημείο και επειδή είχα κάνει την ίδια διαδρομή αρκετές φορές.
Απολογία
Τη στιγμή που έδωσα διαταγή να στρίψουμε γιατί τα νερά ήταν πολύ ρηχά, ήταν πλέον αργά. Δεν ξέρω γιατί αυτό συνέβη», φέρεται να δήλωσε ο Φραντσέσκο Σκετίνο στις δικαστικές αρχές της πόλης Γκροσέτο. Ακόμη ο κυβερνήτης ομολόγησε στην κατάθεσή του ότι πλησίασε την ακτή επειδή ήθελε να χαιρετήσει έναν συνάδελφό του που είχε σπίτι στο νησί Τζίλιο της Τοσκάνης και ανέφερε ότι η πορεία του κρουαζιερόπλοιου είχε αποφασιστεί όταν ξεκίνησε από το λιμάνι Τσιβιταβέκια κοντά στη Ρώμη. Εν τω μεταξύ οργή μεταξύ των συγγενών των θυμάτων έχει προκαλέσει η αποφυλάκιση του Σκετίνο, ο οποίος έχει τεθεί πλέον σε κατ' οίκον περιορισμό, στο χωριό Μέτα ντι Σορέντο κοντά στη Νάπολι.
Κατηγορίες και στον ύπαρχο Δ. Χρηστίδη
Κατηγορίες για συνέργεια αντιμετωπίζει ο ελληνικής καταγωγής δεύτερος κυβερνήτης του πλοίου. Σύμφωνα με τη «Repubblica», οι εισαγγελείς εξετάζουν την περίπτωση του Δημήτρη Χρηστίδη, ο οποίος φέρεται να εγκατέλειψε το πλοίο λίγο μετά τα μεσάνυχτα μαζί με τον Σκετίνο. «Είμαι εδώ (στη σωσίβια λέμβο) μαζί με τον δεύτερο καπετάνιο, τον Δημήτρη Χρηστίδη» ακούγεται να λέει ο κυβερνήτης στον υπεύθυνο ακτοφυλακής του Λιβόρνο, Γκρεγκόριο ντε Φάλκο. Σύμφωνα με πηγές, ο Χρηστίδης είχε επιβιβαστεί με ιταλικό διαβατήριο

Δεν υπάρχουν σχόλια: