Σύμφωνα με έγκυρα δημοσιεύματα, το Συμβούλιο Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ) αποφάσισε να τερματίσει την λειτουργία της 110 Πτέρυγας Μάχης στη Λάρισα, μολονότι η συγκεκριμένη μονάδα αποτελούσε, μέχρι σήμερα τουλάχιστον, την «καρδιά» της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Βάσει της προαναφερομένης απόφασης, η 348 Μοίρα, με αεροφωτογραφικά αεροσκάφη RF-4E Phantom, μεταφέρεται στην Ανδραβίδα και η 337 Μοίρα, με τα σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη F-16C/D Block 52+, μετακινείται στον Άραξο, ενώ μικρό χρονικό διάστημα πίσω είχε μεταφερθεί και η 346 Μοίρα, με τα παλαιότερα F-16C/D Block 30, στην 111 Πτέρυγα Μάχης στη Νέα Αγχίαλο.
Έμπειροι αξιωματικοί του Όπλου επισημαίνουν ότι η απόφαση αυτή είναι προβληματική για τις επιχειρησιακές ανάγκες της Π.Α., καθώς η 110 Πτέρυγα Μάχης της Λάρισας ήταν τοποθετημένη σε ένα στρατηγικό γεωγραφικό σημείο, γεγονός που πολλαπλασίαζε τις επιχειρησιακές της δυνατότητες έναντι της τουρκικής αεροπορικής απειλής στον χώρο του κεντρικού Αιγαίου.
Επιπροσθέτως, σοβαρά προβλήματα αναμένεται να προκύψουν και από την μετακίνηση της 348 Μοίρας των αεροφωτογραφικών RF-4E, δεδομένου ότι το Μικτό Αεροφωτογραφικό Κέντρο (ΜΑΦΚ) θα παραμένει στο ΑΤΑ, οπότε τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, μετά τις αεροφωτογραφίσεις, θα πρέπει να προσγειώνονται στη Νέα Αγχίαλο, τα φιλμ να πηγαίνουν οδικώς στο ΜΑΦΚ της Λάρισας και μετά τα ίδια αεροσκάφη να επιστρέφουν στην Ανδραβίδα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κόστος, σε χρόνο και καταπόνηση του προσωπικού.
Επειδή, λοιπόν, η απόφαση του ΣΑΓΕ προκαλεί έντονες αντιδράσεις στο εσωτερικό της Π.Α., ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Βάσει της προαναφερομένης απόφασης, η 348 Μοίρα, με αεροφωτογραφικά αεροσκάφη RF-4E Phantom, μεταφέρεται στην Ανδραβίδα και η 337 Μοίρα, με τα σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη F-16C/D Block 52+, μετακινείται στον Άραξο, ενώ μικρό χρονικό διάστημα πίσω είχε μεταφερθεί και η 346 Μοίρα, με τα παλαιότερα F-16C/D Block 30, στην 111 Πτέρυγα Μάχης στη Νέα Αγχίαλο.
Έμπειροι αξιωματικοί του Όπλου επισημαίνουν ότι η απόφαση αυτή είναι προβληματική για τις επιχειρησιακές ανάγκες της Π.Α., καθώς η 110 Πτέρυγα Μάχης της Λάρισας ήταν τοποθετημένη σε ένα στρατηγικό γεωγραφικό σημείο, γεγονός που πολλαπλασίαζε τις επιχειρησιακές της δυνατότητες έναντι της τουρκικής αεροπορικής απειλής στον χώρο του κεντρικού Αιγαίου.
Επιπροσθέτως, σοβαρά προβλήματα αναμένεται να προκύψουν και από την μετακίνηση της 348 Μοίρας των αεροφωτογραφικών RF-4E, δεδομένου ότι το Μικτό Αεροφωτογραφικό Κέντρο (ΜΑΦΚ) θα παραμένει στο ΑΤΑ, οπότε τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, μετά τις αεροφωτογραφίσεις, θα πρέπει να προσγειώνονται στη Νέα Αγχίαλο, τα φιλμ να πηγαίνουν οδικώς στο ΜΑΦΚ της Λάρισας και μετά τα ίδια αεροσκάφη να επιστρέφουν στην Ανδραβίδα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε κόστος, σε χρόνο και καταπόνηση του προσωπικού.
Επειδή, λοιπόν, η απόφαση του ΣΑΓΕ προκαλεί έντονες αντιδράσεις στο εσωτερικό της Π.Α., ερωτάται ο κ. Υπουργός:
- 1) Υπήρξε εισήγηση του Ανωτάτου Αεροπορικού Συμβουλίου (ΑΑΣ) προς το ΣΑΓΕ, πριν το όργανο αυτό αποφασίσει την μετακίνηση της 110 Πτέρυγας Μάχης από την Λάρισα;
- 2) Θα εγκριθεί από την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ η προαναφερομένη απόφαση του ΣΑΓΕ ή θα ακυρωθεί λόγω των πολλαπλών προβλημάτων που παρουσιάζει;
- 3) Στην περίπτωση που το ΥΠΕΘΑ επικυρώσει την απόφαση του ΣΑΓΕ, πώς θα αξιοποιηθεί η έκταση (11.000 στρέμματα) του αεροδρομίου; Υφίσταται η πιθανότητα, στα πλαίσια του προγράμματος Helios, να παραχωρηθεί το αεροδρόμιο σε Γερμανούς για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού πάρκου ή σε ξένη αεροπορική εταιρία μεταφορών, λόγω της κεντροβαρούς θέσης της Λάρισας στον συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας;
- 4) Εξετάζει, εναλλακτικά, η κυβέρνηση την δυνατότητα λειτουργίας πολιτικού αεροδρομίου στη Λάρισα;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Αστέριος Γ. Ροντούλης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου