Σάββατο

'' ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ" Ένα Ελληνικό τεθωρακισμένο όχημα που ''χάθηκε στο ...Πήλιο '' !

Με αφορμή το ατύχημα που στοίχισε τη ζωή του νεαρού πεζοναύτη αναρτούμε σήμερα ένα άρθρο για το ελληνικότατο Κένταυρος που δεν πήρε ποτέ την θέση που άξιζε στις τάξεις και τις μονάδες του Ελληνικού στρατού. Επειδή δεν οφείλονται όλα στην εκπαίδευση, όπως προς τιμή τιμή του είπε ο τραγικός πατέρας του, δικαιολογώντας τα αδικαιολόγητα..αφιερώνουμε αυτή την ανάρτηση στον αδικοχαμένο νεαρό πεζοναύτη.






Υπάρχει μέλλον για το Ελληνικό τεθωρακισμένο όχημα «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ» της ΕΛΒΟ; ..Όχι απο ότι γνωρίζουμε! Είναι δυνατόν να σχεδιάζουμε Ελληνικά τεθωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού και να επιμένουμε στα αρχαία αμεράνικα Μ113 η να κλείνουμε το μάτι στα ρωσικά BMP-3; και όμως είναι !
Αρθρο δανεισμένο απο το φιλικό μας βετεράνος.




Η ΕΛΒΟ θα μπορούσε να προσφέρει στη διεθνή αγορά ένα χαμηλού κόστους, υψηλών προδιαγραφών ΤΟΜΑ μετά από επανασχεδιασμό του πρωτοτύπου.
Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, στελέχη της ΓΔΑΕΕ συναντήθηκαν στις 6 Μαρτίου 2013 με το Γενικό Εμπορικό Διευθυντή της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) κατόπιν αιτήματος της εταιρείας και συζήτησαν θέματα που αφορούν τη Σύμβαση 2/2002 του ΥΠΕΘΑ με την εταιρεία για τη βελτίωση κατασκευής του πρωτοτύπου Τεθωρακισμένου Οχήματος Μάχης (ΤΟΜΑ), καθώς επίσης και τα προγράμματα αντισταθμιστικών ωφελημάτων, στα οποία συμμετέχει η εταιρεία.

Προφανώς η ανακοίνωση αναφέρεται στο πρωτότυπο «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ» σχεδίασης και ανάπτυξης της ΕΛΒΟ στα τέλη της δεκαετίας του ΄90 για σχετικό πρόγραμμα προμήθειας νέων ΤΟΜΑ από τον Ελληνικό Στρατό, το οποίο όμως έχει μηδενικές προοπτικές υλοποίησης οπότε δεν τίθεται θέμα χρηματοδότησης για την περαιτέρω βελτίωση του οχήματος. Υπό τις σημερινές συνθήκες η ενίσχυση του εξαγωγικού προσανατολισμού της εταιρείας αποτελεί μονόδρομο, όχι απαραίτητα δύσβατο αφού η ΕΛΒΟ κατάφερε να διεισδύσει στην πολλά υποσχόμενη αγορά της Μέσης Ανατολής με την ανάθεση κατασκευής στρατιωτικών φορτηγών από χώρα της αραβικής χερσονήσου που υπεγράφη στην τελευταία έκθεση IDEX των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Όσον αφορά το «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ» και λαμβάνοντας υπόψη τις διεθνείς τάσεις για τεθωρακισμένα οχήματα, η εταιρεία θα μπορούσε να αναζητήσει συνεργασίες από το εξωτερικό και να προσφέρει στη διεθνή αγορά ένα χαμηλού κόστους και υψηλών προδιαγραφών ΤΟΜΑ/ΤΟΜΠ εφόσον προχωρήσει στην επανασχεδίασή του και συγκεκριμένα:

1. στην αντικατάσταση του πύργου ΚUKA Ε8 των 30mm ενός ατόμου γερμανικής κατασκευής από τηλεχειριζόμενο πύργο. Ενδεικτικά, ισραηλινή εταιρεία προσφέρει τηλεχειριζόμενο πύργο εξοπλισμένο με πυροβόλο 30mm και δίδυμο εκτοξευτή Α/Τ βλημάτων Spike, ως λύση αναβάθμισης των γνωστών ΤΟΜΠ Μ-113.

Αυτό θα είχε ως αποτελέσμα την μείωση της απαίτησης επάνδρωσης από πλήρωμα 3 ατόμων σε 2 και τη επακόλουθη αύξηση του αριθμού της αποβιβαζόμενης ομάδας σε 10 άτομα, την μείωση του συνολικού βάρους αλλά και τη μείωση της τελικής προσφερόμενης τιμής.

2. στην διαπλάτυνση και μείωση του ύψους του σκάφους, με προβλέψεις για την τοποθέτηση πρόσθετης σύνθετικής/κεραμικής θωράκισης, ακόμα και αν αποβεί σε βάρος της δυνατότητας αερομεταφοράς από αεροσκάφος C-130. Ως πρότυπο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το σκάφος των αρμάτων μάχης Leopard-2A6, τα οποία είχε συναρμολογήσει η ΕΛΒΟ στις εγκαταστάσεις της.

Για το Ελληνικό τεθωρακισμένο στις 3 Ιουνίου είχε υποβάλλει ερώτηση ο Ηλίας Παναγιώταρος στην Ελληνική Βουλή.

Το ελληνικής σχεδίασης τεθωρακισμένο άρμα μάχης «Κένταυρος» το οποίο τηρούσε όλες τις προδιαγραφές του Ελληνικού Στρατού και είχε σχεδιασθεί από ελληνικά χέρια με γνώμονα τις επιχειρησιακές ανάγκες του Στρατού μας, παραμένει αναξιοποίητο. Ενώ υπήρξαν σχέδια για αρχική παραγγελία 150 περίπου αρμάτων τέτοιου τύπου, εν τούτοις αδρανοποιήθηκε και δεν υλοποιήθηκε.
1) Γιατί δεν αξιοποιείται ένα όπλο φτιαγμένο για τις ανάγκες του Στρατού μας το οποίο θα συμβάλλει στην κάλυψη των επιτακτικών επιχειρησιακών αναγκών του; 2) Γιατί χάνεται μία ευκαιρία για την ανάπτυξη της εθνικής αμυντικής βιομηχανίας; 
Υπήρξαν συγκεκριμένα συμφέροντα τα οποία αδρανοποίησαν την αρχική παραγγελία των 150 ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ για τον Ελληνικό Στρατό;

To video που ακολουθεί δείχνει τις δυνατότητες του ΤΟΜΑ "ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ".

ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ Η. ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΥ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΚΕΝΤΑΥΡΟ»

Με αφορμή την τραγωδία που έπληξε τις Ένοπλες Δυνάμεις της πατρίδος μας, καθώς και την οικογένεια του Έλληνα Πεζοναύτη που χάθηκε οδηγώντας ένα ερπυστριοφόρο 51 ετών, ας απαντήσει ο υπουργός άμυνας την προφητική ερώτηση του Συναγωνιστή βουλευτή Β΄ Αθηνών Ηλία Παναγιώταρου την οποία και παραθέτουμε αυτούσια.

Ερώτηση για το αναξιοποίητο τεθωρακισμένο όχημα μάχης «Κένταυρος» - Δευτέρα, 3 Ιουνίου 2013

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

ΘΕΜΑ: Αναξιοποίητο το τεθωρακισμένο όχημα μάχης «Κένταυρος»

Το ελληνικής σχεδίασης τεθωρακισμένο άρμα μάχης «Κένταυρος» το οποίο τηρούσε όλες τις προδιαγραφές του Ελληνικού Στρατού και είχε σχεδιασθεί από ελληνικά χέρια με γνώμονα τις επιχειρησιακές ανάγκες του Στρατού μας, παραμένει αναξιοποίητο. Ενώ υπήρξαν σχέδια για αρχική παραγγελία 150 περίπου αρμάτων τέτοιου τύπου, εν τούτοις αδρανοποιήθηκε και δεν υλοποιήθηκε.

Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

1) Γιατί δεν αξιοποιείται ένα όπλο φτιαγμένο για τις ανάγκες του Στρατού μας το οποίο θα συμβάλλει στην κάλυψη των επιτακτικών επιχειρησιακών αναγκών του;

2) Γιατί χάνεται μία ευκαιρία για την ανάπτυξη της εθνικής αμυντικής βιομηχανίας;

Αθήνα, 03/06/2013

Ο Ερωτών Βουλευτής

Ηλίας Παναγιώταρος

Βουλευτής Β' Αθηνών

ΛΑΪΚΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ - ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ

Ας μας απαντήσει ο αρμόδιος υπουργός αν υπήρξαν συγκεκριμένα συμφέροντα τα οποία αδρανοποίησαν την αρχική παραγγελία των 150 ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ για τον Ελληνικό Στρατό; To video που ακολουθεί δείχνει τις δυνατότητες του ΤΟΜΑ "ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ".

Ειχε ενα μειονεκτημα, δεν ειχε μιζα για αυτο πηγε πατο!!!!!!


Μια χαμένη ευκαιρία για την Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία που πληρώνει σήμερα τα λάθη, την διαπλοκή και την διαφθορά... την διαπλοκή που δεν άφησε να ανθίσει κανένα Ελληνικό πρόγραμμα.... Το βιντεο είναι απο πρώτη επίσημη παρουσίαση - επίδειξη του οχήματος στην στρατιωτική ηγεσία και τα μέσα ενημέρωσης που έγινε στις 11 Φεβρουαρίου 2000 στο Πεδίο βολής Λιτοχώρου. ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΤΟΜΑ ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ ΠΛΗΡΩΜΑ 11 (3+8) Οδηγός, πυροβολητής , αρχηγός ομάδας και 8 οπλίτες ΒΑΡΟΣ ΜΑΧΗΣ 19.800 kg ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Μήκος 6.280 mm (με πυροβόλο) 5.980 mm (χωρίς πυροβόλο) Πλάτος 2.500 mm (χωρίς προστατευτικές ποδιές ερπύστριας) 2.550 mm (με προστατευτικές ποδιές ερπύστριας) Ύψος συνολικό 2.450 mm (αερομεταφερόμενο με C-130) Ύψος οροφής πύργου 2.300 mm Ύψος άξονα βολής 2.080 mm Ύψος σκάφους 1.700 mm Εδαφική ανοχή 420 mm ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ Μέγιστη ταχύτητα σε οδό 75 km/h Επιτάχυνση από 0 - 50 km/h 20 sec Χωρητικότητα καυσίμου 390 l Αυτονομία σε οδό 500 km Κατανάλωση καυσίμου σε οδό περίπου 0,77 l/km Λόγος ισχύος/βάρους 21,21 hp/t Εδαφική πίεση 0,74 kg/cm² Μέγιστη αναρρίχηση 70% Μέγιστη κλίση 35% Υπέρβαση κάθετου εμποδίου 850 mm Υπέρβαση τάφρου 2.150 mm Διέλευση υδάτινου κωλύματος 1.150 mm Ελάχιστη διάμετρος στροφής 6.700 mm (στροφή επιτόπου) ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ MTU Τύπος 6V183TE22 Χαρακτηριστικά Εξακύλινδρος, υδρόψυκτος, υπερτροφοδοτούμενος, πετρελαιοκινητήρας με σύστημα ψύξης του πεπιεσμένου αέρα εισαγωγής Μέγιστη ισχύς 309 KW (420 PS) στις 2.300 στροφές/λεπτό Μέγιστη ροπή 1.620 Nm/1.450 RPM Κυβισμός 11,0 lit Λόγος συμπίεσης 14.25:1 ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ ZF Τύπος LSG 1000 Χαρακτηριστικά Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με ενσωματωμένο το υδροστατικό σύστημα αλλαγής διεύθυνσης και το υδραυλικό σύστημα πέδησης Αριθμός σχέσεων εμπρ./οπισθ. 6/2 ΤΕΛΙΚΗ ΜΕΤΑΔΟΣΗ RENK με σχέση μετάδοσης 3,38 ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ Τύπος Δισκόφρενα, ενσωματωμένο στο κιβώτιο μετάδοσης Λειτουργία Υδραυλικά με ποδόπληκτρο Χειρόφρενο Μηχανικό ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ Με ράβδους στρέψης ΕΡΠΥΣΤΡΙΑ DIEHL 224 M με αντικαθιστούμενα πέλματα Πλάτος 380 mm Βήμα 145,5 mm Αριθμός πεδίλων 78 ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Γεννήτρια 28V, 120A Συσσωρευτές 4 Χ 12V/100Ah, NATO ΠΥΡΓΟΣ KUKA Τύπος Ε 8, ενός ατόμου

Δεν υπάρχουν σχόλια: