Κυριακή

Αβέβαιο το μέλλον του Πειραιά ως προορισμού για τη διεθνή κρουαζιέρα

Κορυφώνεται η ένταση που δημιουργεί το ζήτημα της άρσης του καμποτάζ και η προγραμματισμένη απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) τη Δευτέρα 31 Μαΐου, με την απόφαση του κοινοτικής σημαίας (Μάλτας) κρουαζιεροπλοίου «Ζenith» να μην καταπλεύσει τελικά στο λιμάνι του Πειραιά.

Η απόφαση ελήφθη το βράδυ της Πέμπτης για να μην επαναληφθούν οι εικόνες που διαδραματίστηκαν στα τέλη Απριλίου στον σταθμό εξωτερικού του ΟΛΠ, με τους επιβάτες του κρουαζιεροπλοίου να αποβιβάζονται τελικά στη Μάλτα. Η απόφαση αυτή προκαλεί για δεύτερη φορά αναστάτωση στην πλοιοκτήτρια εταιρεία αλλά και επιπλέον κόστη τα οποία την επιβαρύνουν, αφού αλλάζει ουσιαστικά το πρόγραμμα των επιβατών. Εκτός από τα περίπου 1.480 άτομα που θα αποβιβάζονταν από το κρουαζιερόπλοιο στον Πειραιά, πάνω από 1.000 άτομα θα επέβαιναν σε αυτό, τα οποία θα χρειαστεί τώρα να μεταφερθούν αεροπορικώς στη Μάλτα.

Η κατάσταση ωστόσο έχει θέσει σε κίνδυνο συνολικά το πρόγραμμα του «Ζenith», αφού θα επιχειρήσει να έλθει μία ακόμη φορά στον Πειραιά στις 7 Ιουνίου. Σε περίπτωση όμως που δημιουργηθεί πρόβλημα, «το “Ζenith” δεν θα ξανάρθει», όπως σημειώνει η κυρία Ιωάννα Δογάνη, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Donomis η οποία αντιπροσωπεύει τον όμιλο Royal Caribbean Ιnternational (RCΙ) στην Ελλάδα. Από την άλλη, προσθέτει ότι πρόκειται για ένα κοινοτικής σημαίας κρουαζιερόπλοιο και εκφράζει τη δυσχερή θέση στην οποία έχει έλθει η εταιρεία, αλλά και οι επιβάτες, αφού «το ελληνικό κράτος δεν μπορεί να τους προστατέψει» ενώ, αναφερόμενη στο προσχέδιο νόμου που προωθεί η κυβέρνηση, υπενθυμίζει ότι η δέσμευση του πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου ήταν για «πλήρη άρση του καμποτάζ».

Το πρόγραμμα του «Ζenith» για το 2010 περιλαμβάνει 34 δρομολόγια με λιμάνι επιβίβασης και αποβίβασης τον Πειραιά (με ενδιάμεσους σταθμούς νησιά του Αιγαίου ή από την πλευρά της Αδριατικής), κάθε εβδομάδα ως τον Δεκέμβριο (από τον Μάρτιο).

Σε επιστολή του ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) προς τους υπουργούς Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας, Προστασίας του Πολίτη, Οικονομικών και Πολιτισμού & Τουρισμού, στις 10 Απριλίου, υπολογίζει ότι το πρόγραμμα αναλογεί σε περισσότερους από 100.000 επιβάτες (Ισπανοί) και έναν κύκλο εργασιών και εσόδων για τη χώρα που αγγίζει τα 10 εκατ. ευρώ και που αφορούν φόρους αεροδρομίου, φόρους λιμένων, εισόδους αρχαιολογικών χώρων και μουσείων, ΦΠΑ διαφόρων αγορών κ.λπ.

Μάλιστα ο ΣΕΤΕ κάνει λόγο, εκτός από την απώλεια εσόδων ύψους 10 εκατ. ευρώ, και για τη δημιουργία 400 νέων ανέργων από την επικείμενη διακοπή του προγράμματος του κρουαζιεροπλοίου, συνέπεια των «απαράδεκτων και προκλητικών γεγονότων στο λιμάνι του Πειραιά» που εκτυλίχθηκαν στις 26 Απριλίου.

Οπως αναφέρει η κυρία Δογάνη, η προσέγγιση του κρουαζιεροπλοίου συνεπάγεται κατά μέσον όρο 2.500 επιβάτες σε κάθε λιμάνι (επιβίβαση- αποβίβαση), υπολογίζοντας ότι ο αριθμός θα ξεπερνά τους 1 εκατ. επιβάτες για τη σεζόν. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Ζenith», Ρullman Τour, είναι θυγατρική του ομίλου Royal Caribbean Ιnternational (RCΙ), ο οποίος έχει προγραμματίσει πάνω από 400 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια για τη σεζόν από τον Μάρτιο ως τον Δεκέμβριο.

Εκτός όμως από το «Ζenith», ακόμη 12 κρουαζιερόπλοια θα καταπλεύσουν στον Πειραιά από τις 31 Μαΐου ως τις 2 Ιουνίου, με περίπου 18.000 επιβάτες και πάνω από 6.000 μέλη πλήρωμα, ορισμένα από τα οποία αναμένεται να αντιμετωπίσουν πολύωρες καθυστερήσεις λόγω της απεργίας που εξήγγειλαν και οι εργαζόμενοι στα ρυμουλκά στις 31 Μαΐου.Προς διαγραφή οδεύει ο Πειραιάς από τον κατάλογο των λιμανιών προορισμού δεκάδων κρουαζιερόπλοιων, αφού οι κινητοποιήσεις της ΠΝΟ δημιουργούν προβλήματα στη μετακίνηση των τουριστών.

Εβδομάδα εξελίξεων η επόμενη στο θέμα του Πειραιά ως προορισμού για δεκάδες κρουαζιερόπλοια. Η απεργία της 31ης Μαΐου οδήγησε ήδη το Zenith στην απόφαση να καταπλεύσει στη Μάλτα, προκειμένου να μην ταλαιπωρηθούν οι χιλιάδες επιβάτες του.

Ωστόσο, ταλαιπωρία αναμένει τα περίπου 1.000 άτομα που επρόκειτο να επιβιβαστούν στο Zenith και τώρα πρέπει να μεταβούν αεροπορικώς στη Μάλτα.

Η ιδιοκτησία του συγκεκριμένου πλοίου είναι έντονα προβληματισμένη αν θα συνεχίσει να περιλαμβάνει στο πρόγραμμα το λιμάνι του Πειραιά.

Μιλώντας στο Βήμα του Σαββάτου η εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας στην Ελλάδα σημειώνει: «Το πλοίο θα επιχειρήσει να έλθει μία ακόμα φορά στον Πειραιά στις 7 Ιουνίου. Σε περίπτωση όμως που δημιουργηθεί πρόβλημα, το Zenith δεν θα ξαναέρθει.»

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων απέστειλε επιστολή στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να μεριμνήσει για την αποφυγή επεισοδίων στο λιμάνι τη Δευτέρα.

Σημειώνεται ότι μέχρι την ερχόμενη Τετάρτη έχει προγραμματιστεί η άφιξη 13 κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά με 18.800 επιβάτες και 7.000 άτομα πλήρωμα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις που επικαλούνται Τα Νέα του Σαββάτου, οι απώλειες για την ελληνική αγορά μόνο από την απόφαση του Zenith να αλλάξει λιμάνι είναι σημαντικές: από το Ταμείο της Ακρόπολης θα χαθούν 25 χιλιάδες ευρώ και από τα Ταμεία του ΟΛΠ περί τα 45 χιλιάδες ευρώ.

Στα 40 κρουαζιερόπλοια που διαθέτει ο όμιλος του Zenith απασχολούνται 110 Έλληνες ναυτικοί, ενώ κάθε χρόνο 11 πλοία της εταιρείας πραγματοποιούν 400 προσεγγίσεις σε ελληνικά νησιά, στα οποία αποβιβάζονται 1 εκατομμύριο τουρίστες.

«Δεν έχουμε την πολυτέλεια ως χώρα να διώχνουμε τους τουρίστες και να τους στέλνουμε σε ανταγωνίστριες χώρες, χάνοντας δισεκατομμύρια. Επιτέλους ας επικρατήσει το μέτρο και η κοινή λογική», τονίζει με ανακοίνωσή του ο δήμαρχος Πειραιά, Παναγιώτης Φασούλας τονίζοντας ότι η ματαίωση της άφιξης του Zenith αποτελεί πλήγμα για τον τουρισμό.

«Η παρεμπόδιση της τουριστικής κίνησης και η ομηρία τουριστών από συνδικαλιστές είναι πράξεις πρωτοφανείς, που ισοδυναμούν με ιδιόμορφο μποϋκοτάζ της ελληνικής οικονομίας. Μια τέτοια στάση στρέφεται σε τελευταία ανάλυση εναντίον των συμφερόντων των εργαζομένων», υπογραμμίζει.

1 σχόλιο:

paladin είπε...

Είναι σε όλους γνωστό ότι τα ταξίδια των μεγάλων κρουζιερόπλοιων, όπως του «ΖΕΝΙΘ», είναι έτσι οργανωμένα από τα τουριστικά μονοπώλια και τους εφοπλιστές ώστε οι επιβάτες να μην ξοδεύουν ούτε ευρώ έξω από το πλοίο. Το φαγητό, η ψυχαγωγία, ακόμα και τα ψώνια γίνονται μέσα σε αυτό ! Στις περιπτώσεις που αποβιβάζονται στα νησιά, η εξυπηρέτηση τους γίνεται από τους μεγαλοξενοδόχους.

Επισης η απεργία των ναυτεργατών δεν εμποδίζει την αποβίβαση επιβατών.Γιατί τα πλοία θα δέσουν στο λιμάνι, οι επιβάτες των ακτοπλοϊκών και οι τουρίστες των κρουαζεροπλοίων, θα αποβιβαστούν, οι ναυτεργάτες θα τους ενημερώνουν για την απεργία τους, όπως και τα πληρώματα, ενώ τα πλοία θα αποπλεύσουν με τη λήξη της απεργίας.

Καλα κανουν λοιπον οι ναυτεργατες και περιφρουρουν το δικαιωμα τους στην απεργια αλλα και στην εργασια γιατι η αρση του cabotage θα δημιουργησει στρατιες ανεργων ναυτικων….