Παρασκευή

Ο Λαρισαιος που συντομα ανοιγει εργοστασιο στην Αμερικη!!!Γιαννης Τσερεπας..... Είμαστε απογοητευμένοι και με την νέα κυβέρνηση η οποία δείχνει να είναι εχθρική απέναντι στην επιχειρηματικότητα!!!





Ο πρόεδρος της Lariplast, Γιάννης Τσερέπας, ταξιδεύει στην χώρα που έκανε το πλαστικό τρόπο ζωής για να ζήσει το αμερικανικό όνειρο. 

Όταν το 1990 σε ηλικία 20 χρονών ο Γιάννης Τσερέπας έπιανε δουλειά στην οικογενειακή επιχείρησης, η Lariplast ήταν μία περιφερειακή βιοτεχνία που απασχολούσε 15 άτομα. Στα είκοσι χρόνια που ακολούθησαν κατάφερε να την μετατρέψει σε ηγέτη της ελληνικής αγοράς, σε μία καθαρά εξωστρεφή επιχείρηση που εξάγει το 75% της παραγωγής της και να αριθμεί ήδη το πρώτο της εργοστάσιο στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Γαλλία. Τα 15 άτομα έχουν γίνει πλέον 115 στην Ελλάδα και 30 στην Γαλλία. Σαν να μην έφθαναν τα παραπάνω, στο τέλος του επόμενου χρόνου εκτιμάται ότι θα κόβει την κορδέλα ενός ακόμη εργοστασίου στην Αμερική. 


AdTech Ad



Πρόσφατα η Ernst & Young στο ετήσιο διαγωνισμό της τον ανακήρυξε «Δυναμικά Αναπτυσσόμενο επιχειρηματία για το 2015» κάτι που αποτέλεσε μία επιπλέον αφορμή να συνομιλήσουμε μαζί του. 

Ξεκινάμε την συζήτηση από τα πρώτα του χρόνια στην επιχείρηση που ήταν βοηθητικές δουλειές, όντας μαθητής ακόμη, τα Σαββατοκύριακα, στις γιορτές και τις καλοκαιρινές διακοπές. Επίσημα στην δουλεία θα μπει με το που θα τελειώσει το Λύκειο. Πέρασε ένα χρόνο στις αποθήκες της εταιρείας στην Αθήνα, εκπλήρωσε τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις και στην συνέχεια επέστρεψε στην Λάρισα δουλεύοντας αρχικά ως οδηγός σε φορτηγό και περνώντας στην συνέχεια από όλα τα πόστα, την παραγωγή, την αποθήκη, το λογιστήριο. Αυτό ήταν το σχολείο του καθώς δεν απέκτησε πανεπιστημιακές σπουδές. Για το τελευταίο δηλώνει μετανιωμένος και για αυτό προτρέπει τα παιδιά του να σπουδάσουν (ήδη ο μεγαλύτερος του γιος σπουδάζει στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών). Ο ίδιος θήτευσε δίπλα στο πατέρα του Άγγελο, ο οποίος είχε ως αρχή του την φράση “ο άνθρωπος έχει αξία όσο ο λόγος του”. «Ο πατέρας μου, που ίδρυσε και την εταιρεία, ήταν πάρα πολύ έντιμος στις συμφωνίες του κάτι που είναι ίσως και το σημαντικότερο χαρακτηριστικό που τηρώ και εγώ κατά γράμμα μαζί με κάποιες άλλες ηθικές αρχές. Επίσης ποτέ δεν προσπάθησε να με επιβάλλει στην εταιρεία επειδή ήμουν γιος του. “Τον σεβασμό των εργαζόμενων πρέπει να τον κερδίσεις μόνος σου με την δουλειά σου” μου έλεγε. Και έτσι τελικά έγινε».

Ο Άγγελος Τσερέπας θα φύγει από την ζωή το 1996, χτυπημένος από τον καρκίνο, όταν ο Γιάννης που κλήθηκε να αναλάβει την επιχείρηση ήταν μόλις 26 χρονών. Το «εντατικό φροντιστήριο» των προηγούμενων χρόνων έπιασε τόπο. Ο νεαρός επιχειρηματίας εκμεταλλευόμενος την αλλαγή του τρόπου ζωής των Ελλήνων θα συνεργαστεί σχεδόν με όλους όσους χρησιμοποιούσαν πλαστικά μίας χρήσης από πιάτα και ποτήρια έως καλαμάκια και μαχαιροπίρουνα στην μαζική εστίαση. Από την Goody's και τα Flocafe μέχρι τον «Γρηγόρη» και τα «Everest».

Σύμφωνα με τον Γίαννη Τσερέπα τα στοιχεία που οδήγησαν την Lariplast στην θέση που βρίσκεται σήμερα ήταν η καινοτομία, η σωστή διαχείριση και η προσφορά του σωστού προϊόντος προς τον πελάτη στους προσυμφωνημένους χρόνους. « Καινοτομήσαμε τρεις φορές, η πρώτη ήταν το 1996 όταν μειώσαμε την περιεκτικότητα του πλαστικού στα προϊόντα μας χωρίς να επηρεάζεται η παραγωγικότητα μας και η ποιότητα των προϊόντων, στοιχεία που μας βοήθησαν να ξεκινήσουμε τις εξαγωγές. Η δεύτερη καινοτομία αφορούσε συγκεκριμένα τα ποτήρια μία χρήσης που πίνουμε τον φραπέ ή τον φρέντο με το καπάκι. Και εδώ μειώσαμε το πλαστικό χωρίς όμως να αλλάξει η αίσθηση που έχει ο καταναλωτής όταν τα πιάνει. Εδώ να πω ότι μπορεί να ακούγεται κάτι απλό αλλά στην πραγματικότητα αυτές οι αλλαγές, που κάνουν την διαφορά στην αγορά που κινούμαστε, κρύβουν ευρεσιτεχνίες (σ.σ. κατατεθειμένες στον Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας) , επενδύσεις και χρήση της τελευταίας τεχνολογίας. Η τρίτη καινοτομία είχε να κάνει με την αύξηση της ταχύτητας στις γραμμές παραγωγής και είναι κάτι που με κάνει ιδιαίτερα υπερήφανο καθώς καταφέραμε να εκμεταλλευτούμε, προς όφελος μας, έτοιμες γραμμές παραγωγής που σου δεν σου δίνουν και πολλές δυνατότητες για κάτι τέτοιο».

Όλα τα παραπάνω βοήθησαν την Lariplast να είναι σήμερα Νο1 στην ελληνική αγορά κρατώντας σε σχετικά χαμηλά επίπεδα τους Τούρκους ανταγωνιστές της που παρέχουν φθηνότερα, από όλες τις απόψεις, προϊόντα. Η προσφορά της Lariplast στην εθνική οικονομία δεν είναι μόνο ότι αποφεύγουμε αθρόες εισαγωγές αλλά ότι έχει ιδιαίτερη εξαγωγική παρουσία με το 75% να φθάνει από τις ΗΠΑ και την Ιρλανδία μέχρι τα Βαλκάνια και το Ισραήλ. Παράλληλα στην Γαλλία, που όπως προαναφέρθηκε διαθέτει εργοστάσιο, πελάτες της μεταξύ των άλλων είναι οι κορυφαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Casino, Metro France, DIA κ.α.) καθώς οι δύο μεγαλύτερες εταιρείες στον χώρο του νερού για επαγγελματικούς χώρους φτιάχνοντας για λογαριασμό τους τα ποτήρια νερού που συνοδεύουν τους ψύκτες.

Εδώ αξίζει να αναφερθεί ότι το εργοστάσιο στην Γαλλία που ξεκίνησε το 2012 έγινε εκμεταλλευόμενο έναν επενδυτικό νόμο της κυβέρνησης Σαρκοζί που έδινε κίνητρα για την δημιουργία βιομηχανιών ενώ με ακόμη πιο ευνοϊκούς όρους θα γίνει η επένδυση στις ΗΠΑ. Εδώ η εταιρεία εκμεταλλευόμενη έναν ευνοϊκό νόμο προσέλκυσης παραγωγικών επενδύσεων, αυτή τη φορά του προέδρου Ομπάμα, έχει βάλει μπροστά για εργοστάσιο στην Νότια Καρολίνα. Η επένδυση αυτή χρηματοδοτείτε σε ποσοστό 80% με επιτόκιο πληρωμής μόλις 1,2% και περίοδο αποπληρωμής τα 40 έτη. Στην επένδυση αυτή ύψους 15 εκατ. ευρώ η Lariplast πηγαίνει με τοπικό συνεργάτη ο οποίος πέρα από το 1 εκατ. ευρώ που θα επενδύσει θα αναλάβει και την απορρόφηση του συνόλου της παραγωγής του εργοστασίου.

Αναπόφευκτα, τα παραπάνω ιδανικά σκηνικά, μας κάνουν να θέσουμε το τελευταίο ερώτημα που δεν είναι άλλο από το εάν ο Γιάννης Τσερέπας έχει σκεφτεί ποτέ να πάει την παραγωγή ή την έδρα της Lariplast στο εξωτερικό; «Είμαστε εξαιρετικά απογοητευμένοι (σ.σ. ο Γιάννης Τσερέπας είναι μεταξύ των άλλων και Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών) με όλη αυτή την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στην Ελλάδα, πιστεύω όμως ότι κάποια στιγμή θα αλλάξει γιατί πρέπει να αλλάξει. Είμαστε απογοητευμένοι και με την νέα κυβέρνηση η οποία δείχνει να είναι εχθρική απέναντι στην επιχειρηματικότητα. Με φοβίζει ότι δεν βλέπει ότι αυτοί που θα κληθούν να τραβήξουν το κάρο εάν χρειαστεί είναι η βιομηχανία. Όχι όμως την έδρα δεν πρόκειται να την πάρουμε από την Ελλάδα και να την πάμε κάπου αλλού. Είναι κάτι που μπορεί να σου προσφέρει κάποιο βραχυπρόθεσμο όφελος στην εταιρεία σου αλλά ουσιαστικά ζημιώνει το γενικό σύνολο. Μπορεί να λένε ότι οι business δεν έχουν πατρίδα, για εμένα όμως δεν είναι έτσι. Δεν μπορεί να τα ισοπεδώνουμε όλα. Ας βοηθήσουμε στο μέτρο που μπορεί ο καθένας την χώρα. Και είναι και κάτι άλλο, εγώ νιώθω περήφανος που ένα ελληνικό προϊόν βγαίνει στο εξωτερικό και πουλάει, δεν νομίζω ότι θα ένιωθα το ίδιο περήφανος εάν π.χ. την έδρα μου την είχα στο Λουξεμβούργο».
ΕΧΘΡΙΚΟ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

«Στις ΗΠΑ μπορώ να φτιάξω εργοστάσιο, εδώ όχι»

«Στις ΗΠΑ μπορώ να φτιάξω εργοστάσιο, εδώ όχι»

Γιάννης Τσερέπας, Γενικός Διευθυντής Lariplast S.A
Το μεγάλο βήμα στην άλλη άκρη του Ατλαντικού αποφάσισε να κάνει η βιομηχανία πλαστικών μιας χρήσεως Lariplast από τη Λάρισα, επενδύοντας στη δημιουργία εργοστασίου στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Όπως λέει στην «Η» ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Γ. Τσερέπας ο οποίος έλαβε πρόσφατα το βραβείο «Δυναμικά Αναπτυσσόμενος Επιχειρηματίας» στον διαγωνισμό της EY Ελλάδας, η κίνηση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο επέκτασης στο εξωτερικό και έρχεται σε συνέχεια της μεγάλης ανάπτυξης στην αμερικάνικη αγορά, ενώ τονίζει πως υπάρχουν σχέδια για την ανέγερση ενός ακόμη εργοστασίου στις ΗΠΑ.


Σε μια περίοδο που η πλειονότητα των επιχειρήσεων στη χώρα αναδιπλώνονται για να αντιμετωπίσουν την ύφεση, εσείς επιλέγεται να επενδύσετε στη δημιουργία εργοστασίου στις ΗΠΑ. Πώς προέκυψε αυτή η κίνηση σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά και γιατί πήρατε ένα τέτοιο ρίσκο τη δεδομένη στιγμή;

Η επένδυση δεν ήρθε τυχαία. Η ιδέα για τη δημιουργία του εργοστασίου γεννήθηκε όταν άρχισε να μεγαλώνει η διαφορά ισοτιμίας μεταξύ ευρώ και δολαρίου, η οποία αύξησε το κόστος και δυσκόλεψε τις εξαγωγές μας στις ΗΠΑ. Σημαντικό επίσης ρόλο στην απόφασή μας έπαιξε το πρόγραμμα του πρόεδρου Ομπάμα για τον επαναπατρισμό κεφαλαίων και την επιστροφή των βιομηχανικών μονάδων που «μετανάστευσαν» στην Κίνα. Το πρόγραμμα αυτό, το οποίο απευθύνεται και στους ξένους που θέλουν να επενδύσουν στην ανέγερση μονάδων παραγωγής χρηματοδοτεί το 80% της συνολικής επένδυσης του επαναπατριζομένου κεφαλαίου με εγγυήσεις από θυγατρική της Bank of America και επιτόκιο μόλις 1,2%. Να σημειωθεί πως με ανάλογο πρόγραμμα της κυβέρνησης Σαρκοζί φτιάξαμε το εργοστάσιό μας στη Γαλλία.
Ένα ακόμη κίνητρο για τη δημιουργία εργοστασίου στις ΗΠΑ ήταν η στήριξη που έχουν από τον μεγαλύτερο πελάτη μας, ο οποίος δεσμεύθηκε με συμβόλαιο να απορροφά για τα επόμενα είκοσι χρόνια το σύνολο της παραγωγής, ενώ παράλληλα συνεισφέρει με 1 εκατ. δολ. στην επένδυση. Από την πλευρά μας, θα βάλουμε 6 εκατ. δολάρια από τα συνολικά 15 εκατ. που απαιτούνται.
Άρα το ρίσκο που αναλαμβάνουμε είναι ελεγχόμενο, αφού οι πωλήσεις μας είναι εγγυημένες. Επιπλέον, καθιστούμε τα προϊόντα μας περισσότερο ανταγωνιστικά στην τοπική αγορά, αφού δεν επηρεαζόμαστε από τη συναλλαγματική διαφορά, ενώ αποκτούμε και τη «σφραγίδα» Made in USA, κάτι που μετρά πολύ στην αμερικάνικη αγορά.

Πότε αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η νέα μονάδα; Τι σχεδιάζετε για την επέκταση των εργασιών σας στην Αμερική, αλλά και σε άλλες χώρες του εξωτερικού;

Υπολογίζουμε ότι το νέο εργοστάσιο θα τεθεί σε λειτουργία σε δύο χρόνια από σήμερα. Στην παρούσα φάση, προτεραιότητά μας είναι να ολοκληρωθεί η επένδυση στις ΗΠΑ, ωστοσο δεν σας κρύβω ότι εξετάζουμε τη δημιουργία ακόμη μιας μονάδας στη αμερικάνικη αγορά, αλλά και σε όσες αγορές έχουμε ισχυρή παρουσία.
Παράλληλα, προγραμματίζουμε το άνοιγμα εμπορικών θυγατρικών σε Γερμανία και Μεγάλη Βρετανία, δύο αγορές που βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα μας. Πιστεύουμε στο προϊόν μας και στην τεχνογνωσία που έχουμε αναπτύξει γύρω από τις ελαφρές πλαστικές συσκευασίες.
Θεωρούμε ότι έχουμε όλα τα προσόντα να αναπτύξουμε ακόμη περισσότερο την παρουσία μας στις διεθνείς αγορές, και να ανεβάσουμε το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιείται εκτός των ελληνικών συνόρων. Σήμερα εξάγουμε το 75% της ελληνικής παραγωγής μας σε 20 χώρες του εξωτερικού.

Πώς αντιμετωπίζετε τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα; Τι μέτρα έχετε λάβει για να αντεπεξέλθετε στα capital controls και να θωρακίσετε τις εργασίες σας;

Πράγματι, την τελευταία πενταετία η κατάσταση έγινε πολύ δύσκολη. Εκτός από το ισχυρό ευρώ, οι ξένοι προμηθευτές έγιναν αρκετά επιφυλακτικοί έναντι των ελληνικών επιχειρήσεων -μάλιστα αρκετοί λόγω του υψηλού country έκοψαν τις πιστώσεις και απαιτούν να πληρωθούν τις μετρητοίς- ενώ μετά την επιβολή των capital controls, άρχισαν να αισθάνονται ανασφάλεια και οι πελάτες μας στο εξωτερικό.
Παρ' όλα αυτά, καταφέραμε κόντρα σε όλες αυτές τις αντιξοότητες να αποκαταστήσουμε τη συνεργασία με τους ξένους προμηθευτές και να ανακτήσουμε και όσους πελάτες χάσαμε, χάρη στην αξιοπιστία και στην υψηλή ποιότητα των προϊόντων μας. Αποδείξαμε με τη δουλειά μας, ότι αξίζουμε μια δεύτερη ευκαιρία, και παρά το κόστος τα καταφέραμε.
Όσον αφορά στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, όχι μόνο δεν προχωρήσαμε σε απολύσεις, ή μειώσεις μισθών ή άλλου είδους μέτρα όπως η εκ περιτροπής εργασία, (θεωρούμε πως οι 115 εργαζόμενοί μας, είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της εταιρείας μας, ο άξονας που μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε), αλλά προσπαθήσαμε να γίνουμε πιο παραγωγικοί, αφού για εμάς δεν προέχει τόσο η μείωση των εξόδων, όσο η αύξηση της παραγωγικότητάς μας. Μόνο από το 2010 έως το 2012 επενδύσαμε 13 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της μονάδας μας στην Ελλάδα.
Από την άλλη πλευρά, βέβαια, αναπτύξαμε πάρα πολύ το εσωτερικό credit control, για να παρακολουθούμε ποιοι πελάτες είναι φερέγγυοι και μπορούμε να δώσουμε πιστωση, ενώ μειώσαμε και τις ημέρες πίστωσης από 90 σε 60 στους μεγαλύτερους πελάτες, όπως τα Goody's, τα Everest, τα Flocafe, τα Coffee Island, τον Σκλαβενίτη, τον Μασούτη κ.ά., ενώ σε κάποιους μικρότερους ζητάμε να πληρωθούμε τοις μετρητοίς.

ΥΠΕΡΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΑΠΟΔΟΣΗ

Πώς βλέπετε να εξελίσσονται τα πράγματα στην ελληνική οικονομία; Είστε αισιόδοξος ότι μπορεί να γυρίσει σελίδα η χώρα σύντομα;

Λέγεται πως ο απαισιόδοξος είναι ο καλά πληροφορημένος αισιόδοξος. Άρα, αισιόδοξος στην Ελλάδα μπορεί να είναι μόνος ένας δραπέτης της λογικής, με όλα αυτά που γίνονται. Δεν υπάρχει ρευστότητα, η χώρα αδυνατεί να εκμεταλλευτεί τη γεωγραφική της θέση, ενώ ο τουρισμός είναι η μοναδική πηγή αισιοδοξίας. Δυστυχώς, η επιχειρηματικότητα αντιμετωπίζεται με απίστευτη εχθρικότητα από την κυβέρνηση. Υπάρχει απίστευτη υπερφορολόγηση χωρίς λόγο και χωρίς ανταποδοτικότητα, τα επαγγέλματα παραμένουν κλειστά, οι τράπεζες είναι ανεπαρκείς, και δεν μπορούν να χρηματοδοτήσουν την οικονομία, ενώ το κόστος παραγωγής παραμένει υψηλό. Εξακολουθούμε να έχουμε το υψηλότερο κόστος ενέργειας στην Ευρώπη. Υπό αυτές τις συνθήκες, ποιος θα δημιουργήσει πλούτο και θα τραβήξει το κάρος της ανάπτυξης; Σίγουρα όχι οι πολιτικοί.

Πρόσφατα αναδειχτήκατε ως «Δυναμικά αναπτυσσόμενος επιχειρηματίας». Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας σας;


AdTech Ad
Η επιτυχία για εμάς στην Lariplast περικλείεται στο τρίπτυχο: παράγουμε-εξάγουμε-κερδίζουμε. Όμως στη δύσκολη οικονομικά περίοδο που διανύουμε, πιστεύω ότι χρειάζονται πολλά για υλοποιηθεί αυτό το τρίπτυχο.
Αρχικά, μια καλή στρατηγική που περιλαμβάνει ανάπτυξη με βάση την καινοτομία, την τεχνολογία, την υψηλή παραγωγικότητα και τη χρηστή διαχείριση ή όπως θα μπορούσε κάποιος να πει τις ελεγχόμενες δαπάνες.
Επίσης, απαραίτητη προϋπόθεση όλων είναι η πίστη στις δυνατότητες σου. Πάντοτε πορευόμουν επαγγελματικά με την πεποίθηση ότι οι άλλοι δεν είναι καλύτεροι από μένα.
Αυτή η πίστη στον εαυτό σου σε συνδυασμό με τη σκληρή δουλειά, μπορεί να σε οδηγήσει να πετύχεις πολλά. Συνηθίζω να λέω ότι χωρίς φιλοδοξία δεν αρχίζει τίποτα και τίποτα δεν τελειώνει με επιτυχία χωρίς σκληρή δουλειά. Τέλος, πολύ σημαντικό είναι ότι στη Lariplast επικεντρωνόμαστε στην ποιότητα, ενώ λειτουργούμε πάντα με πειθαρχία στο σχεδιασμό και προσήλωση στο στόχο.
 

Σε ποιες αγορές δραστηριοποιείται σήμερα η Lariplast και ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας; 
Με βάση το εργοστάσιο μας στην Ελλάδα εξάγουμε τα προϊόντα μας σε όλες τις βαλκανικές χώρες, το Ισραήλ, το Λίβανο, την Ιορδανία, την Κύπρο, την Ιταλία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιρλανδία, το Πουέρτο Ρίκο και τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Παράλληλα, με το εργοστάσιο μας στην Γαλλία δραστηριοποιούμαστε στην Γαλλική αγορά. Στα επόμενα σχέδια μας είναι η δημιουργία παραγωγικής μονάδας στις Ηνωμένες Πολιτείες, η υλοποίηση της οποίας θα ξεκινήσει σύντομα.
 

Ποιές είναι οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζετε τόσο εντός συνόρων όσο και στις ξένες αγορές; 

Στο εσωτερικό έχουμε να παλέψουμε με όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάθε υγιής ελληνική επιχείρηση.
Σίγουρα το μεγαλύτερο πρόβλημα για όλους μας, όχι μόνο για την εταιρεία μας την Lariplast, είναι το ασταθές πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον. Παράλληλα, όμως αποτελούν τροχοπέδη για τις εργασίες μας η γραφειοκρατία και η αργή απόδοση της δικαιοσύνης.
Επιπλέον, η  μικρή ελληνική αγορά μπορεί να είναι σε στρατηγική θέση, αδυνατεί όμως να την κεφαλαιοποιήσει στο παραμικρό λόγω του δυσμενούς περιβάλλοντος και ελλείψει συνολικότερου σχεδιασμού.
Εναπόκειται στις δυνατότητες κάθε εταιρείας ξεχωριστά να θέσει τις υγιείς βάσεις για την επέκταση της στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και όσον αφορά στην εταιρεία μας θεωρούμε ότι το έχουμε καταφέρει σε μεγάλο βαθμό.
Στις ξένες αγορές η Lariplast αντιμετωπίζει ένα σκληρό, στα όρια του αθέμιτου, ανταγωνισμό, με τις προερχόμενες από την Τουρκία εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η Τουρκία  επιδοτεί με 10% επί του ποσού των εξαγωγών τις τουρκικές επιχειρήσεις με την μορφή ειδικών εκπτώσεων στις ασφαλιστικές εισφορές, στην ενέργεια και στους φόρους, μια πρακτική που απαγορεύεται ρητά στις χώρες της ευρωζώνης. Παράλληλα όμως, οι συγκεκριμένες εταιρείες απολαμβάνουν την ελεύθερη αδασμολόγητη διακίνηση των προϊόντων τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
 Όπως καταλαβαίνετε, έχουν τα δικαιώματα της Ενωμένης Ευρώπης, χωρίς να έχουν τις υποχρεώσεις της. Τέλος, ένα γενικότερο ευρωπαϊκό ζήτημα το οποίο πλήττει όλες τις επιχειρήσεις και εμάς, είναι οι διακυμάνσεις στην ισοτιμία ευρώ-δολαρίου. Το ισχυρό ευρώ σε σχέση με το δολάριο δεν ευνοεί τις χώρες της Νότιας Ευρώπης που παράγουν και εξάγουν αγαθά εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς οι πωλήσεις των προϊόντων επηρεάζονται, εκτός από την ποιότητα και από την τιμή.
Η ομαλή διαχείριση του συγκεκριμένου θέματος είναι μια καθημερινή πρόκληση για εμάς και την απρόσκοπτη ανάπτυξη μας. Ωστόσο, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και να αγνοήσουμε και τα πλεονεκτήματα που μας προσφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς μια δραστήρια και υγιής εταιρεία έχει τη δυνατότητα να διακινήσει και να διαθέσει τα προϊόντα της σε ένα κοινό που ξεπερνά το μισό δισεκατομμύριο ανθρώπους.
 

 Με δεδομένα τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας, σκεφτήκατε ποτέ να μεταφέρεται την έδρα της εταιρείας σας εκτός Ελλάδας; 
Αυτό το ενδεχόμενο το έχουμε αποκλείσει κατηγορηματικά. Είμαστε μια ελληνική εταιρεία με Έλληνες εργαζομένους, ζούμε και εργαζόμαστε στην Ελλάδα και προσπαθούμε να βελτιώσουμε τις συνθήκες για την εταιρεία μας εντός της χώρας. Είμαστε μαθημένοι να αντιμετωπίζουμε τις όποιες αντιξοότητες, μεγάλες ή μικρές. Προσωπικά εργάζομαι από την ηλικία των 12 ετών και όπως καταλαβαίνετε είμαι «ψημένος» από τις δυσκολίες της επαγγελματικής ζωής.
Σε αυτό το σημείο να επισημάνω ότι επενδύουμε βέβαια και σε νέες παραγωγικές μονάδες στο εξωτερικό, για τη διευκόλυνση των επιχειρηματικών μας σχεδίων, αλλά το εφαλτήριο μας, η βάση μας, το μυαλό μας είναι η Ελλάδα. 

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο επιχειρηματία;

Θα του έλεγα όλα αυτά με τα οποία προχώρησα στην επιχειρηματική μου πορεία. Πάντα προσπαθούσα και ακόμα προσπαθώ να είμαι τόσο καλός σε αυτό που κάνω, ώστε οι άλλοι να μην έχουν την επιλογή να με αγνοήσουν.
Γνωρίζω τα όρια μου και έως που μπορώ να φτάσω, τι μπορώ να επιτύχω και τι όχι και σίγουρα πάντα βρισκόμουν σε εγρήγορση για αποφάσεις την κατάλληλη στιγμή. Κλείνοντας, θα σταθώ στο κυριότερο. Πρέπει να έχει βαθιά στο μυαλό του ότι στην πορεία του θα συναντήσει πολλές δυσκολίες. Το θέμα δεν είναι πόσες φορές θα «πέσει» από αυτές τις δυσκολίες, αλλά το πόσες φορές θα «σηκωθεί».

Δεν υπάρχουν σχόλια: