Την απόλυτη επαλήθευση της Κυβέρνησης για την κατάσταση που παρέλαβε στους αυτοκινητόδρομους και τα δημόσια έργα από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δίνει η επίσημη έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, επισημαίνει η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει:
Την απόλυτη επαλήθευση της Κυβέρνησης για την κατάσταση που παρέλαβε στους αυτοκινητόδρομους και τα δημόσια έργα από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δίνει η επίσημη έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Η έκθεση αποδεικνύει, επιβεβαιώνοντας τα στοιχεία που έχουμε πολλαπλώς δώσει στη δημοσιότητα τη μεγάλη οικονομική επιβάρυνση 1,2 δις ευρώ με ταυτόχρονη μεγάλη μείωση του φυσικού αντικειμένου των αυτοκινητόδρομων με την αναθεώρηση τους από την Κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, αναιτιολόγητες καθυστερήσεις στην υλοποίηση τους και ημιτελείς αρχικές συμβάσεις και προετοιμασία.
Το ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο με την Έκθεσή του απαντά στις ψευδείς ανακοινώσεις και τα ψέματα που η ΝΔ και η Δημοκρατική Συμπαράταξη τρία χρόνια τώρα επιχειρούν.
Η επίσημη έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου δίνει ηχηρή απάντηση στα πολιτικά ψεύδη της Νέας Δημοκρατίας και της συγκυβέρνησης των κ. Σαμαρά – κ. Βενιζέλου, για την περίοδο που η Κυβέρνηση έδινε μάχη, για να ξεβαλτώσει τα σταματημένα έργα των αυτοκινητοδρόμων. Τότε, που παρίσταναν τους τιμητές, ότι δήθεν αυτοί είχαν ολοκληρώσει τους αυτοκινητοδρόμους και η σημερινή κυβέρνηση έκοβε απλώς κορδέλες…
Η Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τις συγχρηματοδοτούμενες από την ΕΕ συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) για τρεις αυτοκινητοδρόμους (Ολυμπία Οδός, Μορέας, Κεντρική Οδός Ε65) την περίοδο 2000-2014 δίνει την πραγματική εικόνα και παρουσιάζει όλη την αλήθεια και τις διαδικασίες του ο παλαιοκομματισμός λειτουργούσε.
Τα στοιχεία είναι σοκαριστικά και αναδεικνύουν σε όλο το εύρος, το βαρύ αποτύπωμα της πολιτικής και διαχειριστικής ανικανότητας των προηγούμενων κυβερνήσεων. Το Δημόσιο και οι πολίτες της χώρας επιβαρύνθηκαν με πρόσθετος κόστος 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ, από τις συμβάσεις της ΝΔ και την αναθεώρηση των Κυβερνήσεων Σαμαρά - Βενιζέλου.
Στην επίσημη Έκθεση του ανώτατου ελεγκτικού Οργάνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καταγράφεται όλη η αλήθεια που ο παλαιοκομματισμός θέλησε να κρύψει επιμελώς, χρεώνοντας στη σημερινή κυβέρνηση ότι δήθεν εγκαινίασε ολοκληρωμένα έργα και χλευάζοντας, τη σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που αποκάλυπτε τις ημιτελείς συμβάσεις, τις αναθεωρήσεις με μείωση του φυσικού αντικειμένου, τις μεγάλες καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων και τις μεγάλες εκκρεμότητες, πάνω από 50%, στις απαλλοτριώσεις, τις αδειοδοτήσεις και στα αρχαιολογικά έργα.
Το εύρος της γκρίζας κακοδιαχείρισης του παλαιοκομματισμού για τους τρεις αυτοκινητόδρομους αποτυπώνεται σε αριθμούς στην έκθεση ως εξής:
«Ως αποτέλεσμα της καταβολής του Δημοσίου προς τους παραχωρησιούχους και της σημαντικής αύξησης του χρηματοοικονομικού κόστους, το συνολικό κόστος του έργου της Ολυμπίας Οδού ανά χιλιόμετρο αυξήθηκε κατά 69% , από 7,7 σε 13 εκατομμύρια ευρώ. Στο μεταξύ, το μήκος του προς κατασκευή αυτοκινητοδρόμου μειώθηκε κατά 45%. Ομοίως, στην περίπτωση του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος, το συνολικό κόστος του έργου ανά χιλιόμετρο αυξήθηκε κατά 47%, από 13,7 σε 20,2 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ ο προς κατασκευήν αυτοκινητόδρομος συρρικνώθηκε κατά 55%. Συνολικά, λόγω της επανεκκίνησης, το συνολικό κόστος των τριών αυτοκινητοδρόμων, αυξήθηκε κατά 36%, από 9,1 σε 12,4 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο {…}», με ταυτόχρονη μείωση του φυσικού αντικειμένου.
Ας αναλάβουν όλες τις ευθύνες τους. Τα προαναφερθέντα στοιχεία αναδεικνύουν με τον πιο ανάγλυφο τρόπο ότι οι κυβερνήσεις του παλαιοκομματισμού, πέρασαν στις γκρίζες σελίδες της ιστορίας των έργων, όπως και τα εγκαίνια- εικονικής πραγματικότητας των κ. κ Σαμαρά και Βενιζέλου, επί υπουργίας του σημερινού αντιπροέδρου της ΝΔ, Κωστή Χατζηδάκη, με μεταφερόμενους εργάτες και ψεύτικα μηχανήματα, σε έρημα εργοτάξια.
Υπενθυμίζουμε ότι:
Από την επαναδιαπραγμάτευση των 4 οδικών αξόνων (ΙΟΝΙΑ, ΟΛΥΜΠΙΑ, Ε65, ΜΟΡΕΑΣ) που έκανε η Κυβέρνηση μας και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε σχέση με τις αρχικές απαιτήσεις κατασκευαστών και παραχωρησιούχων, που προέκυψαν από τις δυσμενέστατες για το δημόσιο συμβάσεις της ΝΔ, πετύχαμε συνολικό όφελος 764.477.733 ευρώ για το δημόσιο και τον Έλληνα φορολογούμενο πολίτη.
Ξαναγράφουμε τα νούμερα και ο ελληνικός λαός μπορεί να τα συγκρίνει με αυτά που αποκάλυψε η Επίσημη Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου.
- Στην «Ολυμπία Οδό»: 171.834.053 ευρώ
- Στην «Ιόνια Οδό»: 230.240.276 ευρώ
- Στον Ε65: 137.403.444 ευρώ
- Στον αυτοκινητόδρομο «Μορέας»: 225.000.000 ευρώ
- Για τα Τέμπη και συγκεκριμένα για τον αυτοκινητόδρομο Μαλιακός – Κλειδί, με τη συμφωνία που πέτυχε τον Ιανουάριο του 2017 η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, δεν καταβλήθηκε καμία πρόσθετη αποζημίωση, για να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί το έργο τον Απρίλιο του 2017, ενώ περικόπηκαν επιπλέον 37 εκατομμύρια ευρώ προς όφελος του Δημοσίου και των Ελλήνων φορολογουμένων.
Βραβείο υποκριτικής
Υπενθυμίζουμε τι επικαλείται 3 χρόνια ΝΔ και ΠΑΣΟΚ:
Ότι τα έργα ήταν έτοιμα από εκείνους και ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, με τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, έκοβαν κορδέλες
Ότι δόθηκαν πανωπροίκια από την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ
Ότι καθυστερήσαμε για το Πάτρα – Πύργος (κατέθεσαν και Επίκαιρη Ερώτηση) και τον Ε65
Ο κύκλος των οικονομικών υπερβάσεων, των καθυστερήσεων και της σπατάλης των χρημάτων του έλληνα πολίτη, στα ημιτελή και ανολοκλήρωτα των αυτοκινητοδρόμων, που άνοιξε και συντήρησε η ΝΔ πάνω από δέκα χρόνια, έκλεισε οριστικά με την παράδοση των πέντε αυτοκινητοδρόμων της χώρας από τη σημερινή Κυβέρνηση.
Τα συγκλονιστικά στοιχεία της Έκθεσης του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου ήταν απλώς η τελευταία επιβεβαίωση του επιθανάτιου ρόγχου ενός πολιτικού συστήματος στο οποίο οι πολίτες αυτής της χώρας έχουν γυρίσει οριστικά την πλάτη τους.
Η έκθεση - κόλαφος
Κόστος ανά χιλιόμετρο που αυξήθηκε έως και κατά 69% σε σχέση με το αρχικά προϋπολογισθέν, μείωση του αντικειμένου έργων κατά 55%, ελλιπής προετοιμασία των έργων από τους εταίρους του δημόσιου τομέα και, πρωτίστως, η υπογραφή συμβάσεων με ιδιώτες παραχωρησιούχους πριν από την επίλυση σημαντικών προβλημάτων.
Αυτά είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που εντοπίζει για την Ελλάδα η Έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου σχετικά με τις συγχρηματοδοτούμενες από την ΕΕ συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) για τρεις αυτοκινητοδρόμους (Ολυμπία, Μωρέας, Κεντρική Οδός)την περίοδο 2000-2014.
Η έκθεση αφορά σε έργα ΣΔΙΤ με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση στην ΕΕ την περίοδο 2000-2014 και έλαβε υπόψη της τα στοιχεία από 12 έργα σε 4 κράτη μέλη που αντιπροσωπεύουν ωστόσο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής συμμετοχής το 70% της συνολικής δαπάνης.
Η Ελλάδα είναι μακράν ο μεγαλύτερος αποδέκτης συνεισφορών της ΕΕ για έργα ΣΔΙΤ, έχοντας λάβει το 59 % του συνολικού ποσού για όλη την ΕΕ, ή 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε σε Συνέντευξη Τύπου στις Βρυξέλλες, ο κ. Oskar Herics, μέλος του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου και αρμόδιο για την έκθεση, «Για την ολοκλήρωση των πέντε αυτοκινητόδρομων που ελέγχθηκαν στην Ελλάδα και την Ισπανία χρειάστηκαν πρόσθετα δημόσια κεφάλαια ύψους σχεδόν 1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Περί το 30% των κεφαλαίων αυτών (422 εκατομμύρια ευρώ) χορηγήθηκε από την ΕΕ». Ο κ. Herics, επεσήμανε ότι για την Ελλάδα η αύξηση του αρχικού προϋπολογισμού των τριών αυτοκινητοδρόμων κατά 1,2 δισ. ευρώ σήμανε και αύξηση της Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης κατά 422 εκατ ευρώ (το 36% της συνολικής αύξησης).
Ο κ. Herics άφησε σαφείς αιχμές για την αδυναμία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να ελέγξει την κατάσταση, λέγοντας ότι ήταν «πλήρως ενήμερη» και δε την απέτρεψε, ενώ εξέφρασε ανησυχίες για τη βιωσιμότητα των έργων, καθώς, όπως είπε, δεν εξετάστηκε επαρκώς η πιθανότητα κατασκευής αυτοκινητοδρόμων με εναλλακτικά χαρακτηριστικά και μικρότερο κόστος όπως π.χ. δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας (express roads).
Επιπλέον, ο κ. Herics επεσήμανε προβλήματα στο νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο στην Ελλάδα λειτουργεί μόνο για έργα κάτω των 500 εκατ ευρώ, κάτι που εξαιρεί τα μεγάλα έργα υποδομών όπως οι τρεις αυτοκινητόδρομοι.
(Πηγή: EurActiv)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου