Σελίδες

Σάββατο

Ξεθωριάζει το όνειρο του ελληνικού αυτοκινήτου




Του Δημήτρη Δελεβέγκου

Η επανακυκλοφορία του Pony, του «made in Greece» θρυλικού αυτοκινήτου των δεκαετιών 1970-1980, θα αποτελούσε μια σημαντική ένδειξη ότι η ελληνική βιομηχανία θα μπορούσε να αλλάξει σελίδα. Ωστόσο, το όνειρο της επιστροφής στους ελληνικούς δρόμους της «νέας γενιάς» Pony ξεθωριάζει ή, στην καλύτερη περίπτωση, δεν αναμένεται να γίνει πραγματικότητα μέσα στη χρονιά. Ο επικεφαλής της αυτοκινητοβιομηχανίας NAMCO, Ροδόλφος Κοντογούρης, προγραμμάτιζε να βγάλει στην αγορά την περασμένη άνοιξη το 1.497 κυβικών Pony «Νο ΙΙ» στην τιμή των περίπου 7.000 ευρώ. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του «Κ», οι απαιτούμενες γραφειοκρατικές διατυπώσεις για την επανακυκλοφορία του Pony βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο.

Συγκεκριμένα, μέσω του ΕΒΕΤΑΜ, του πολυτεχνολογικού κέντρου εργαστηριακών ελέγχων και πιστοποίησης βιομηχανικών και καταναλωτικών προϊόντων, έχει κινηθεί για λογαριασμό της NAMCO η διαδικασία έγκρισης κυκλοφορίας στην Ελλάδα του τύπου οχήματος που κατασκευάζει η βορειοελλαδίτικη εταιρεία. Η έγκριση τύπου, που αποτελεί το προαπαιτούμενο για την κυκλοφορία ενός αυτοκινήτου σε μια χώρα, βρίσκεται αντιμέτωπη με σημαντική καθυστέρηση. Η αιτία; Το ΕΒΕΤΑΜ διαθέτει πιστοποίηση για ρυμουλκούμενα οχήματα και αυτήν τη στιγμή βρίσκεται στο στάδιο της λήψης πιστοποίησης για επαγγελματικά οχήματα, δηλαδή κατηγορίας «Ν», όπως αποκαλούνται στην τεχνική ορολογία.

Ωστόσο, για να αποκτήσει το ΕΒΕΤΑΜ τη δυνατότητα πιστοποίησης οχημάτων τύπου Ν, θα πρέπει να συγκληθεί το διοικητικό συμβούλιο του Εθνικού Συστήματος Διαπίστευσης. Εν συντομία, το αποκαλούμενο «τζιπ των φτωχών» περιμένει το ΕΒΕΤΑΜ, που περιμένει τη σύγκλιση του εθνικού φορέα διαπίστευσης, ώστε να αποκτήσει τη δυνατότητα να παράσχει πιστοποίηση σε επαγγελματικά οχήματα, όπως το Pony. Και αφότου το εν λόγω κύκλωμα λειτουργήσει, το ΕΒΕΤΑΜ θα υποβάλει στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων τον φάκελο για τη λήψη της πολυπόθητης έγκρισης τύπου που θα επιτρέψει την επανεμφάνιση του Pony στους ελληνικούς δρόμους. Υπάρχει χρονοδιάγραμμα; «Δύσκολο να εκτιμηθεί πόσο θα απαιτηθεί για όλο αυτό το γραφειοκρατικό γαϊτανάκι», αναφέρουν πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία. Σε κάθε περίπτωση, ο στόχος για εμπορική διάθεση του οχήματος μέσα στη χρονιά είναι, πλέον, ουτοπικός.

Πάντως, οι άνθρωποι της NAMCO, η οποία έχει κατεβάσει ρολά, μέχρι τις 19 Αυγούστου, ελέω θέρους, δηλώνουν έτοιμοι να λανσάρουν το Pony στην αγορά, για το οποίο, όπως υποστηρίζουν, η ζήτηση είναι μεγάλη. Στόχος είναι να παράγονται 24 αυτοκίνητα την ημέρα σε τρία μοντέλα, με την πρόθεση αγοράς να αφορά 128 αυτοκίνητα ημερησίως. Σύμφωνα με τον κ. Κοντογούρη, το Pony σε στιβαρότητα και αντοχή συγκρίνεται με τανκ. Στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης θα κατασκευάζεται η πλατφόρμα και το αμάξωμα, ενώ θα εισάγεται ο κινητήρας και το σασμάν.

Ας σημειωθεί ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται και στην πώληση έτοιμων μικρών εργοστασίων Pony με «το κλειδί στο χέρι» και με την ελληνική τεχνολογία Dynatec, για τα οποία η ζήτηση είναι υψηλή από σχεδόν όλες τις μεγάλες αναδυόμενες χώρες της Αφρικής και της Ασίας, σύμφωνα με τη NAMCO.

* Αναδημοσίευση από την εφημερίδα "Κεφάλαιο" της 2ας Αυγούστου


Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου