Σελίδες

Πέμπτη

Τρομακτικές ελλείψεις στη μαχητική ικανότητα των Ελληνικών υποβρυχίων

 

Τα πολεμικά υποβρύχια φέρουν σισηρομαγνητικά υλικά είτε στο εσωτερικό τους είτε στο σκαρί τους απο κατασκευή. Ετσι, συνήθως μετά απο μεγάλες αλλαγές που υφίστανται στο σκαρί τους ή μετά απο επιστροφή διατηρούν μια παραμένουσα μαγνήτιση. Αυτή η παραμένουσα μαγνήτιση είναι πολύ κακό να υπάρχει γιατί ανιχνεύεται με πολλούς τρόπους και προδίδει την παρουσία τους, όπως απο ένα αεροπλάνο που πετώντας μετράει την μεταβολή του γήινου μαγνητικού πεδίου της περιοχής, από κάποιο πλέγμα στο βυθό της θάλασσας,  απο μαγνητικές νάρκες, απο ειδικά  μαγνητόμετρα που μπαίνουν σε μορφή array στο βυθό κλπ.
Η απομαγνήτιση   γίνεται με διάφορες τεχνικές και στη περίπτωση αυτού του είδους δημιουργίας των μαγνητικών πεδίων αυτό λέγεται Deperming. Mια απο τις τεχνικές αυτές γίνεται με τη είσοδο του υποβρυχίου σε ένα κανάλι που σε κάθε συγκεκριμένη απόσταση κάθε “φέτα” του υποβρυχίου περιβάλλεται απο ένα καλώδιο, το οποία με τη βοήθεια ρεύματος χιλιάδων Amperes προσπαθεί ακολουθώντας συγκεκριμένη διαδικασία να απομαγνητίσει την παραμένουσα μαγνήτιση στη “φέτα” του υποβρυχίου μέ την εφαρμογή ενός ισχυρού μαγνητικού πεδίου που διαδοχικά μικραίνει. Η διαδικασία αυτή λαμβάνει χώρα για αρκετές ώρες. Ένα τέτοιο κανάλι που χρησιμοποιείται στην απομαγνήτιση υποβρυχίου μπορείτε να παρατηρήσετε στη φωτογραφία αριστερά. Αν τα καλώδια αυτά ήταν προσκολημμένα πάνω στο υποβρύχιο, το όλο τέχνασμα θα μπορούσε να θυμίσει σε κάποιους το πείραμα της Φιλαδέλφειας.
Η διαδικασία του deperming περιγράφεται στη φωτογραφία (1) . Σε αυτό το σημείο θέλω να σας επισημάνω ότι παρότι αυτή είναι η συνήθως ακολουθούμενη διαδικασία απομαγνήτισης, αυτή η διαδικασία δεν καλύπτει όλες τις περιπτώσεις.
Εκτός απο αυτό το λόγο δημιουργίας μαγνήτισης (Deperming) το υποβρύχιο το οποίο στο σκαρί του μπορεί να περιέχει και μαλακά μαγνητικά υλικά μπορεί να μαγντητίζεται και απο τη παρουσία του μαγνητικού πεδίου της γής. Σε αυτή τη περίπτωση τα υποβρύχια διαθέτουν ένα σύστημα απομαγνήτισης λιγότερο ισχυρό, που λειτουργεί συνέχεια προκειμένου πάντα να εκμηδενίζει το μαγντηικό πεδίο της γής στο συγκεκριμένο βάθος που ευρίσκεται. Η διαδικασία αυτή λέγεται Degaussing. Αυτό γίνεται με τη δημιουργία ενός αντίθετου μαγνητικού πεδίου απο ένα πηνίο που περιβάλλει το σκάφος και που εννοιολογικά περιγράφεται στη φωτογραφία (2).  Στο υποβρύχιο υπάρχει και ένα ακόμη πηνίο που το περιβάλλει και έχει οριζόντια αντί κάθετη θέση αλλά δεν δείχνεται στο σχήμα. Η κατασκευή αυτή του πηνίου όπως και το συνολικό πεδίο που επιβάλλει στο σκάφος επιδέχεται συνεχών βελτιώσεων.
Σημειώστε ότι το deperming πρέπει να γίνεται εν λειτουργία του degaussing.
Ελπίζω το Ελληνικό πολεμικό ναυτικό να διαθέτει τέτοια συστήματα απομαγνήτισης, τα οποία να γνωρίζουν πως να τα χρησιμοποιούν σωστά
1>  για τη περίπτωση του deperming (εξωτερική κατασκευή ή σύστημα εξωτερικών καλωδίων που να μπορούν να δώσουν πολύ μεγάλο μαγνητικό πεδίο), καθότι τα νέα υποβρύχια U214 όπως και τα υπο ανακατασκευή υποβρύχια U209 έχουν υποστεί πολλές δομικές μεταβολές στο σκαρί τους, ενώ η ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι άγνωστη.
2> για τη περίπτωση του degaussing (εσωτερική κατασκευή καλωδίων) το θέμα είναι πιό πολύπλοκο απο ότι φαίνεται.
Αν κρίνω απο τις σχεδιαστικές και δομικές μεταβολές που έγιναν και εφαρμόστηκαν στο Υ/Β Παπανικολής αμφιβάλλω σοβαρά αν αντιλαμβάνονται στο ΓΕΕΘΑ και το πολεμικό ναυτικό την κατάσταση που είναι τα υποβρύχια. Η φράση “τα ξέρουμε” αν ειπωθεί μπροστά μου δεν έχει νόημα και μπορεί να πέσει και σφαλιάρα, που να τους κάνει να δούν το σωματίδιο του Θεού ολοζώντανο…!
Στη φωτογραφία αριστερά βλέπετε το Υ/Β Παπανικολής με μεγάλα σημάδια διάβρωσης ατην πλευρά του απο κακοσυντήρηση. Στη μορφή αυτή το υποβρύχιο δεν είναι ετοιμοπόλεμο.
Σημειώστε ότι ανάμεσα στους μηχανισμούς που συνεισφέρουν στην παραγωγή ηλεκτρομαγντηικών πεδίων σε ένα πλοίο είναι και η διάβρωση που προκαλείται απο το θαλασσινό νερό. Προφανώς το Υ/Β Παπανικολής δεν διαθέτει την τεχνολογία που εμποδίζει αυτό το φαινόμενο να παρουσιάζεται. Τί κρίμα. 
Είναι σε πολλά πίσω οι Γερμανοί τελικά ή αγοράστηκε το σύστημα κατά της διάβρωσης αλλά ποτέ δεν τοποθετήθηκε;
Υπενθυμίζω ότι τα Υ/Β U214 στη Γερμανική τους εκδοχή είναι κατασκευασμένα απο soft μαγνητικό υλικό, κάποιο είδος σκληρού ατσαλιού που τους επιτρέπει να κατεβαίνουν στα 400 μ και παραπάνω. Υπάρχει η άποψη ότι στα βαθειά δεν ανιχνεύονται. Αυτά είναι Γερμανικά αστεία.
Τα υποβρύχια U212 στη Γερμανική τους εκδοχή – αυτά δεν κατεβαίνουν σε μεγάλο βάθος, ίσως γύρω στα 100 μ – το κουφάρι του πλοίου είναι κατασκευασμένο απο υλικό μαγνητικά αόρατο όπως αυτοί λένε, “μλκίες αόρατο” όπως λέω εγώ. Aυτά τα υποβρύχια είναι πιό ελαφριά, όπως και τα μυαλά των Γερμανών σχεδιαστών.
Στην Ελληνική εκδοχή του Υ/Β U214,  όπου το κουφάρι του υποβρυχίου κατασκευάζεται απο την εταιρεία ΜΕΤΚΑ στην Ελλάδα είναι αμφίβολη η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται, καθότι η συγκεκριμένη εταιρεία δεν φαίνεται να διαθέτει την ικανότητα να κόβει και να συγκολάει σωστά πολύ σκληρά ατσάλια, που συνήθως είναι μαγνητικά πιο μαλακά συνεισφέροντας έτσι στη μείωση της μαγνητικής υπογραφής του υποβρυχίου.
Όπως αντιλαμβάνεστε, στην κατασκευή των Ελληνικών υποβρυχίων αυτών που κατασκευάζονται στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, όσοι ανακατεύτηκαν με τις συμβάσεις τα έχουν κάνει σκτά όχι μόνο απο πλευράς οικονομικής αλλά και απο κατασκευαστική, μειώνοντας το αξιόμαχο του Ελληνικού Ναυτικού με τρόπο μοναδικό.
Τα υποβρύχια του Ελληνικού ΠΝ όποτε βγούν απο τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα είναι  απο τα καλύτερα για σημάδι.
Κατά την άποψη μου, κανένα απο τα υποβρύχια που θα βγούν απο τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά δεν θα είναι πολεμικά αξιόμαχο.
Όσα έχουν διαρρεύσει στον τύπο δείχνουν μια πλήρη αδιαφορία απο την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία για τη μαγνητική υπογραφή των υποβρυχίων.
Αντιλαμβάνομαι το ενδιαφέρον όλων των ναυάρχων να μη μειωθούν οι συντάξεις τους αλλά παράλληλα πρέπει να κάνουν και σωστά τη δουλειά τους. Οι “εκδρομές” που οργανώνει το ΓΕΕΘΑ στο ΑΙγαίο κάθε τόσο δεν αρκούν. Αυτά είναι σημαντικά αλλά σε μια κρίση όταν όλα θα φαίνονται το “τρέχομεν” θα είναι ψ…τριχες.
ΥΓ. Να μη συζητήσω για την ΙR προστασία  γιατί όλοι στο ΓΕΕΘΑ θα κοκκινίσουν σαν παπαρούνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου