Εθελοντές από κάθε γωνιά της Γης, δίχως καν να γνωρίζονται όλοι μεταξύ τους, αξιοποίησαν τη δυναμική του Διαδικτύου και το.... ελληνικό δαιμόνιο δαπανώντας μόλις 17.000 δολ. για να «κατακτήσουν» τη φημισμένη Τάιμς Σκουέαρ
Εκεί έστρεψαν την προσοχή τους τα μέλη της παρέας, ο Γιώργος που εργάζεται στο Ντουμπάι, η Δέσποινα στην Ισπανία, η Θέκλα από τη Βοστόνη, ο Χάρης που ταξιδεύει Αθήνα - Ν. Υόρκη και οι άλλοι εθελοντές που συμμετείχαν στο εγχείρημα. Στόχος να παρουσιάσουν μια Ελλάδα με χαμόγελο, αναφορές στην ιστορία, τον ουρανό, το απέραντο γαλάζιο της θάλασσας και τα φωτεινά πρόσωπα των Ελλήνων που συνεχίζουν να αισιοδοξούν. Το πλέον εντυπωσιακό είναι ότι η προσπάθεια υλοποιήθηκε μέσα σε 2-3 μήνες.
Θετικά σχόλια
Από την Παρασκευή 23 Μαρτίου, στην κεντρική πλατεία της αμερικανικής μητρόπολης εμφανίζονται ηλεκτρονικές γιγαντοαφίσες (electronic billboards) με αντιπροσωπευτικές εικόνες που παραπέμπουν στην Ελλάδα: ο ναός του Παρθενώνα, μια χαρούμενη κοπέλα, ένας σέρφερ στο απέραντο γαλάζιο και μια πρόσκληση: «Επισκεφθείτε την Ελλάδα». Μέσα σε μια εβδομάδα χιλιάδες άνθρωποι στάθηκαν μπροστά στην εικόνα της Ελλάδας και γέμισαν τα δίκτυα με θετικά σχόλια σε μια εποχή όπου η εικόνα της χώρας έχει τρωθεί διεθνώς.
«Δημιούργησα μια ιστοσελίδα (σ.σ. upgreektourism.gr), την έστειλα σε φίλους και σταδιακά το μήνυμα είχε φτάσει σε 180.000 ανθρώπους. Και αυτό με μια ελάχιστη χρονικά ενασχόληση. Τότε συνειδητοποίησα ότι από ένα μικρό μπορεί να γεννηθεί κάτι μεγάλο. Δύο χρόνια μετά η κατάσταση χειροτέρευσε, αλλά έχουν δημιουργηθεί πλέον ηλεκτρονικές πλατφόρμες που επιτρέπουν τη χρηματοδότηση. Εάν έχεις μια ιδέα, μπορείς να αναζητήσεις στο Ιντερνετ χρηματική υποστήριξη, ενώ μια άλλη πλατφόρμα επιτρέπει να αγοράσεις μιντιακό χώρο και χρόνο»».
Μέσα σε τρεις μήνες το πρότζεκτ υλοποιήθηκε. Η ανταπόκριση άλλωστε ήταν εξαρχής εντυπωσιακή: τις πρώτες 20 ημέρες συγκεντρώθηκαν κάπου 20.000 δολάρια που προσέφεραν πάνω από 300 άτομα μέσω Διαδικτύου.
«Βρεθήκαμε μαζί με μια ομάδα ανθρώπων, που πράγματι ζουν και κινούνται στις... άκρες της γης: Αθήνα, Ντουμπάι, Βοστόνη, ενώ στη διαδρομή ενδιαφέρθηκαν άτομα από τη Σιγκαπούρη μέχρι την Αυστραλία. Μόλις τα Χριστούγεννα ανταλλάξαμε τα σχέδια για την οργάνωση του εγχειρήματος», εξηγεί ο Στάθης Χαϊκάλης, σύμβουλος στρατηγικής επικοινωνίας και όπως σημειώνει, μέχρι τότε ούτε που γνώριζε τους άλλους δύο συνεργάτες του.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΡΙΩΝ ΗΠΕΙΡΩΝ
Η υλοποίηση του πρότζεκτ είχε και... ινδική υπογραφή
Η μικρή παρέα που ξεκίνησε το εγχείρημα στην πορεία μεγάλωσε, καθώς από φίλο σε γνωστό η ιδέα διαδόθηκε. Συνολικά κάπου 20 εθελοντές ανέλαβαν τις διαδικασίες και τις λεπτομέρειες του εγχειρήματος. Οπως, για παράδειγμα, να συγκεντρωθούν και να επιλεγούν φωτογραφίες Ελλήνων.
«Εγω ανέλαβα το animation στις εικόνες που δημιουργήθηκαν», τονίζει η Δέσπω Ποταμού με καταγωγή από την Κύπρο, η οποία εδώ και 1,5 χρόνο βρίσκεται στην Ισπανία. «Ζω στη Μαδρίτη όπου κάνω μάστερ και αναζητώ εργασία. Γνωρίζω τον σχεδιαστή της καμπάνιας, τον Χάρη Τσέβη, από την εποχή που ήταν δάσκαλός μου στη σχολή, στην Αθήνα. Χάρηκα πολύ όταν μου πρότεινε να λάβω μέρος στην προσπάθεια αυτή».
Σταδιακά η ομάδα εμπλουτίστηκε. Αλλα μέλη της ανέλαβαν τεχνικές διαδικασίες, προωθούσαν το πρόγραμμα στα κοινωνικά δίκτυα και συνέβαλαν στην τελική υλοποίηση της καμπάνιας. Οπως η Ιωάννα Δρέττα και η Στελλα Σαμπάνη που ανέλαβαν εκπρόσωποι των δικτύων, η Μαρία Κατσικοβόρδου που ανέλαβε τα social media, ο Δημήτρης Μανιάτης στην ανάπτυξη του website, η Κάτια Μουζάκη σύμβουλος δημοσίων σχέσεων, η σχεδιάστρια Μαρία Σωτηροπούλου και πολλοί άλλοι, όχι απαραιτήτως? Ελληνες.
Ο Ινδός φίλος
Ανάμεσά τους ο Ανίλ Κουμάρ από την Ινδία που ανέλαβε την τελική επεξεργασία του βίντεο. Συνδετικός κρίκος με την Ελλάδα η γειτνίαση με τον Γ. Κλειβοκιώτη στο Ντουμπάι. «Το εντυπωσιακό είναι ότι αυτή η ομάδα εθελοντών βρίσκεται σε τρεις ηπείρους, ούτε έχουμε γνωριστεί όλοι μεταξύ μας. Η εργασία γίνεται ηλεκτρονικά με ανταλλαγή μηνυμάτων και βλέπουμε τι αποτελέσματα έχει η ο ομαδική δουλειά» λέει ο Ονίκ Παλατζιάν, επιχειρηματίας στον χώρο της ανακύκλωσης.
Η πρωτοβουλία του Up Greek Tourism προκάλεσε ιδιαίτερη αίσθηση στους Ελληνες που ζουν στην Ν. Υόρκη όταν ξαφνικά είδαν την εικόνα από την «πατρίδα» στο πλέον κεντρικό σημείο της πόλης τους. Οι γιγαντοαφίσες θα παραμείνουν εκεί για έναν μήνα, μέχρι τις 22 Απριλίου, ενώ οι εθελοντές «επέστρεψαν» στις εργασίες τους για τον επιούσιο.
Χάρης Τσέβης
Ο διεθνώς αναγνωρισμένος Ελληνας σχεδιαστής που ντύνει με ψηφιακά «μωσαϊκά» την Τάιμς Σκουέαρ
Ενθουσιασμένος με την ιδέα καθώς και με το αποτέλεσμα είναι ο άνθρωπος που δημιούργησε τις ηλεκτρονικές γιγαντοαφίσες. Ο Χάρης Τσέβης, βραβευμένος σχεδιαστής, έγινε ευρύτερα γνωστός από τα χαρακτηριστικά μωσαϊκά πορτρέτα, όπως αυτό του Στιβ Τζομπς, του ιδρυτή της Apple, το οποίο συνέθεσε χρησιμοποιώντας ως ψηφίδες, χιλιάδες από τα προϊόντα της δημοφιλούς εταιρείας του.
Στο παρελθόν έργα του με πορτρέτα του Τζομπς είχαν παραγγείλει έντυπα διεθνούς κύρους από το ιταλικό «Panorama» έως τους «Los Angeles Times».
Ανάλογη τεχνική χρησιμοποίησε και στην καμπάνια του Up Greek Τourism ανταποκρινόμενος άμεσα στην πρόκληση για την προβολή της Ελλάδας. Ετσι μέσα σε λίγες ημέρες σχεδιάστηκαν, με την τεχνοτροπία των μωσαϊκών, οι εικόνες του Παρθενώνα, των ελληνικών νησιών, του σέρφερ κ.λπ.
«Ολα ξεκίνησαν πριν από περίπου έναν μήνα. Μάλιστα, δεν γνώριζα τα παιδιά που είχαν την πρωτοβουλία. Ομως επικοινώνησαν μαζί μου, ζήτησαν να αναλάβω αυτή τη δουλειά, προφανώς ως κάποιος που έχει κάνει παρόμοια έργα και ήξερε τι έπρεπε να γίνει σε αυτήν την περίπτωση» εξηγεί στο «Εθνος της Κυριακης» ο Χ. Τσέβης, ο οποίος αυτές τις μέρες βρίσκεται στη Ν. Υόρκη.
Καθαρά συμβολική κίνηση
Αν και η έδρα του είναι στην Αθήνα, ο ίδιος ταξιδεύει συχνά στην αμερικανική μεγαλούπολη. Εκεί συνάντησε και τον εμπνευστή της προσπάθειας. «Είδα ότι ήταν μια όμορφη εθελοντική εργασία όλων αυτών των ανθρώπων και μου άρεσε η προσπάθεια αλλά και η ιδέα. Ηθελα να την υποστηρίξω. Το ενδιαφέρον είναι ότι όλη η ομάδα αποτελείται από απλούς ανθρώπους οι οποίοι δεν αποσκοπούν "να σώσουν τον κόσμο"... Απλά ο καθένας τους κάνει ό,τι μπορεί για να αισθανθεί λίγο καλύτερα.
Δεν πρόκειται για μια προσπάθεια μεγάλης κλίμακας. Αντίθετα, η λογική παραπέμπει σε μια καθαρά συμβολική κίνηση. Δεν έχουν καμία διάθεση να γίνουν... ΕΟΤ. Ακριβώς γι' αυτό καταλήξαμε στην ιδέα με τα πρόσωπα απλών ανθρώπων τραβηγμένα μάλιστα με ερασιτεχνικές μηχανές», επισημαίνει ο κ. Τσέβης, ο οποίος δεν κρύβει ότι απολαμβάνει την τρομερή επιτυχία της καμπάνιας, η οποία μνημονεύθηκε εκτενώς σε ΜΜΕ όπως οι «Times» της Ν. Υόρκης. Μάλιστα, αυτές τις μέρες ετοιμάζεται ειδικό ρεπορτάζ και από το CNN.
«Το πιο ενδιαφέρον είναι τα μηνύματα που προέρχονται από Ελληνες οι οποίοι ζουν εδώ. Ενας μάλιστα έλεγε ότι είναι πλέον υπερήφανος καθώς είχε βαρεθεί να περνά μπροστά από μια διαφήμιση της Τουρκίας που βρίσκεται ακριβώς απέναντι»...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου