Σελίδες

Πέμπτη

Η «ακτινογραφία» της διαφθοράς στο Δημόσιο: Αποκαλυπτική έκθεση του Λέανδρου Ρακιντζή

rakintzis-750
Η διαφθορά στο ελληνικό δημόσιο ζει και βασιλεύει εδώ και δεκαετίες. Αποκαλυπτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι το πόρισμα του Λέανδρου Ρακιντζή για το έτος 2014.
Μόνο το περασμένο έτος εντοπίστηκαν περισσότερα από 2.600.000 ευρώ αδήλωτα ή κρυμμένα, από τους Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης. Σύμφωνα με στοιχεία  της ετήσιας έκθεσης του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης (ΓΕΔΔ) για το έτος 2014 , που δόθηκε στη δημοσιότητα την Δευτέρα, τα μισά από τα ποσά εμβασμάτων στο εξωτερικό τα οποία ελέγχθηκαν δεν ήταν δηλωμένα νομίμως.
Το 2012, διαβιβάστηκαν στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης από το Γραφείο του Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος στοιχεία αναλυτικών καταστάσεων εμβασμάτων προς το εξωτερικό δημοσίων υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομικών, των Σωμάτων Ελέγχων και των Υπηρεσιών Πολεοδομίας. Η διασταύρωση των στοιχείων των υποβληθεισών δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης με τα στοιχεία των αναλυτικών καταστάσεων εμβασμάτων προς το εξωτερικό συνεχίστηκε και ολοκληρώθηκε κατά το έτος 2014.
Μετά από την διασταύρωση των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης των ετών 2010-2012, προέκυψε η υποβολή ανακριβούς ή ελλιπούς δήλωσης για ποσά εμβασμάτων εξωτερικού από 14 δημοσίους υπαλλήλους.
Συγκεκριμένα, εντοπίστηκαν 9 υπάλληλοι του υπουργείου Οικονομικών με μη δηλωθέντα 1.755.499,16 € (επί συνολικού ποσού εμβασμάτων 2.335.734,49 €), 3 υπάλληλοι υπηρεσιών πολεοδομίας σε δήμους με μη δηλωθέντα 363.748,47 € (επί συνολικού ποσού εμβασμάτων 433.748,47 €) και 2 υπάλληλοι με μη δηλωθέντα 490.000 ευρώ (επί συνολικού ποσού εμβασμάτων 1.298.784,75 €) .
Πέραν τούτων, κατά την επεξεργασία των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης υπήρξαν ενδείξεις για πιθανή απόκτηση περιουσιακών στοιχείων που δεν δικαιολογούνταν από την ιδιότητα του υπαλλήλου ή το ύψος των πάσης φύσεως εσόδων του. Έτσι,  το 2014 , στο πλαίσιο ελέγχου της βασιμότητας καταγγελιών σε βάρος υπαλλήλων, ο ΓΕΔΔ διέταξε την άρση του τραπεζικού απορρήτου σε 20 περιπτώσεις , του  χρηματιστηριακού απορρήτου σε 22 περιπτώσεις και του φορολογικού απορρήτου σε 19 περιπτώσεις.
Μάλιστα, στην έκθεση περιγράφονται και κάποιες περιπτώσεις. Σε συνέχεια έκθεσης ελέγχου του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, σύμφωνα με την οποία κατά τις χρήσεις 2000-2010, σημειώνεται ότι ένας υπάλληλος απέκτησε εισοδήματα αγνώστου πηγής προέλευσης ύψους περίπου 415.000 ευρώ.
Από τον έλεγχο της περιουσιακής κατάστασης διαπιστώθηκε ότι δεν είχε δηλώσει ως όφειλε όλες τις καταθέσεις που διατηρούσε καθώς και την αγορά Ι.Χ. αυτοκινήτου του συζύγου, κυβισμού 24 ίππων, αξίας 84.800 ευρώ, στις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης, δηλαδή προέκυψε η υποβολή ανακριβούς και ελλιπούς δήλωσης περιουσιακής κατάστασης για τα έτη 2008, 2009, 2010 και 2011 (χρήσεις 2007, 2008, 2009 και 2010). Επίσης ο έλεγχος διαπίστωσε ότι πραγματοποιήθηκαν καταθέσεις από πρόσωπα που συνδέονταν με την υπηρεσία της υπαλλήλου.
Σε μια άλλη περίπτωση ο ΓΕΔΔ διενήργησε έλεγχο από τον οποίο προέκυψε η υποβολή ανακριβών δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης.
Παράλληλα, κατά την διάρκεια του ελέγχου των τραπεζικών του λογαριασμών εντοπίστηκαν καταθέσεις εκτός μισθοδοσίας, τόκων, μεταφορών από/σε άλλους λογαριασμούς και χρηματιστηριακών προϊόντων ύψους περίπου 250.000,00 ευρώ. Σε μια άλλη περίπτωση ελέγχου προέκυψε ότι υπάλληλος απέκτησε εισοδήματα που δεν καλύπτονται  από νόμιμες και εμφανείς πηγές συνολικού ποσού 353.598,96 ευρώ.
Ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, Αρεοπαγίτης ε.τ. κ. Λέανδρος Ρακιντζής, υπέβαλε την ετήσια έκθεση για το έτος 2014στον Πρωθυπουργό κ.Αλέξη Τσίπρα και στην Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων κυρία  Ζωή Κωνσταντοπούλου.
Περιλαμβάνονται σε αυτήν χαρακτηριστικές υποθέσεις που διερεύνησε, νομοθετικές και οργανωτικές προτάσεις που υπέβαλε, αλλά και οι σχετικές με την πειθαρχική του δικαιοδοσία ενέργειες και τα αποτελέσματα του ελέγχου περιουσιακής κατάστασης Δημοσίων Υπαλλήλων.
Για το έτος 2014 οι υποθέσεις που έλεγξε ο ΓΕΔΔ έφτασαν τις 1565 και επιλέχθηκαν από έναν υπερδεκαπλάσιο αριθμό εισερχομένων επώνυμων και ανώνυμων καταγγελιών και αναφορών οι οποίες μετά το στάδιο της διερεύνησης, κρίθηκε ότι δεν χρήζουν περαιτέρω ελέγχου. Σε ποσοστό 56% αφορμή των ελέγχων αποτέλεσαν επώνυμες καταγγελίες πολιτών, με αμέσως επόμενο ποσοστιαίο έναυσμα να έχουν αποτελέσει οι ανώνυμες καταγγελίες (22,6%).
Διπλασιάστηκαν, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, οι έλεγχοι  που αφορούσαν την εκπαίδευση, ενώ αυξήθηκαν οι υποθέσεις που είχαν ως θέμα παρεκκλίσεις από τις θεσπισμένες διοικητικές διαδικασίες. Μικρή αύξηση σημειώθηκε και στις υποθέσεις που αφορούσαν την υγεία και την πρόνοια που ανήλθαν σε 10,4%.
Οι οικονομικοί έλεγχοι και τα ζητήματα οικονομικής διαχείρισης, αν και με αισθητή μείωση σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αποτέλεσαν την κύρια θεματική κατηγορία για μία ακόμη χρονιά (27,2% των υποθέσεων, έναντι του 41,8% για το 2013). Οι έλεγχοι εστίασαν σε ποσοστό 33,2% σε Υπηρεσίες Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ βαθμού, με τις Υπηρεσίες των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου να ακολουθούν σε ποσοστό 18,9% επί του συνόλου των ελέγχων.
Αναφορικά με το κριτήριο των γεωγραφικών σημείων, η Περιφέρεια Αττικής ήταν αυτή στην οποία συγκεντρώθηκαν οι περισσότεροι έλεγχοι, σε ποσοστό 38,3%, καθώς έχει και το μεγαλύτερο αριθμό υπηρεσιών και κατοίκων.
Αν συσχετίσουμε τη στατιστική αναζήτηση του ποσοστού των ελέγχων ανά περιφέρεια με το κριτήριο της αναλογίας των κατοίκων, τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται. Πρώτη είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (ποσοστό 24,4%), με επόμενες την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων (22,5%) και τρίτη την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου (19,9%). H Περιφέρεια Αττικής, με βάση αυτή την ποιοτική μέτρηση, κατέρχεται στην 6η θέση με ποσοστό 15,9%.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι σε ποσοστό 27,8% οι διερευνήσεις των καταγγελιών δεν ανέδειξαν κάποιο πρόβλημα. Οι εκτός νόμου ενέργειες άγγιξαν το 17,4%, ενώ ακολουθούν οι παραλείψεις (7,2%) και οι παραβάσεις του κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (7,5%) .
Οι θεματικές κατηγορίες επί του συνόλου των 1565 υποθέσεων το 2014 αφορούν σε:
-άδειες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (54)
-Ασφαλιστικά Ταμεία (21)
-Δημόσια Έργα (75)
-Εκπαιδευτικά (27)
-Λοιπές άδειες λειτουργίας (29)
-Μεταφορές / Επικοινωνίες ( 42)
-Οικονομική διαχείριση / Έλεγχος (426)
-Παραβίαση διοικητικών διαδικασιών ( 211)
-Περιβάλλον ( 49)
-Πολεοδομικά (152)
-Προμήθειες (29)
-Υγεία Πρόνοια / Δημόσια Υγεία (162)
-Υγιεινή / Ασφάλεια εργαζομένων (6)
-Άλλη κατηγορία (282)
Είναι αξιοσημείωτο ότι ο κ. Ρακιντζής επισημαίνει ότι κατά το έτος 2014 δεν θεσμοθετήθηκαν κάποια μέτρα που θα βοηθούσαν πολύ προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης της κακοδιοίκησης και της διαφθοράς. Μάλιστα, αναφέρει, 13 μέτρα τα οποία, κατά την άποψή του, αν είχαν προωθηθεί θα βοηθούσαν στην αντιμετώπιση της διαφθοράς στη δημόσια διοίκηση:
«1. η θέσπιση κωλύματος εντοπιότητας για υπαλλήλους ή λειτουργούς σε κρίσιμους ή ιδιαίτερους τομείς του κράτους όπως δικαιοσύνη, αστυνομία, λιμενικό σώμα, εφορία/κτηματικές υπηρεσίες, πολεοδομία, επιθεώρηση κλπ., με αποτέλεσμα οι εντόπιοι πολίτες να έχουν ευμενέστερη μεταχείριση απ' τους ετερόχθονες,
2. η κατανομή των αρμοδιοτήτων και του ανθρώπινου δυναμικού ανά φορέα ή υπηρεσία σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες και με ορθολογικά κριτήρια (νέα οργανογράμματα με οργανωτική ανάπτυξη που περιλαμβάνει σχεδιασμό και περιγραφή θέσεων εργασίας),
3. η θέσπιση εσωτερικής κινητικότητας του ανθρώπινου δυναμικού, με εναλλαγή στις θέσεις ευθύνης, και με την προϋπόθεση ότι αυτή γίνεται αξιοκρατικά για την καλύτερη λειτουργία της υπηρεσίας και κατά την δικαστική αντιμετώπιση του θέματος να εξετάζεται και το δημόσιο συμφέρον,
4. η ιδιωτικοποίηση εκείνων των τομέων του Δημοσίου, που δεν ανταποκρίνονται στο ρόλο αυτού ως imperium, χωρίς όμως το κράτος να απολέσει σε καμία περίπτωση τον ελεγκτικό ή ρυθμιστικό του ρόλο,
5. η ουσιαστική αξιολόγηση των δημοσίων φορέων και του ανθρώπινου δυναμικού τους, βάσει στόχων που θα τεθούν ως μέρος των στρατηγικών προγραμμάτων που θα καταρτιστούν, από αξιολογητές αναγνωρισμένου κύρους και αμεροληψίας, 
6. η μείωση της γραφειοκρατίας με την συνεχή απλούστευση των διαδικασιών και επέκταση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που ήδη άρχισε να εφαρμόζεται σταδιακά. Χρήσιμο θα ήταν το κράτος να αποκτήσει επιτέλους εμπιστοσύνη στους πολίτες και όχι, στην προσπάθεια του να προστατευθεί, να ορθώνει διάφορα γραφειοκρατικά εμπόδια,
7. η συνεχής ενίσχυση της διαφάνειας της διοικητικής δράσης και μάλιστα ηλεκτρονικά, δια του επιτυχούς προγράμματος «Διαύγεια»,
8. ο αυτοπεριορισμός των συνδικαλιστών στα αμιγώς συνδικαλιστικά τους καθήκοντα,
9. η ενίσχυση των μηχανισμών και συστημάτων ελέγχου και αυτοελέγχου τόσο στην κεντρική όσο και στην τοπική αυτοδιοίκηση, με ουσιαστικότερο και αποτελεσματικότερο έλεγχο από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις στους ΟΤΑ και στα εξαρτώμενα από αυτούς νομικά πρόσωπα, όπως και η επαρκής χρηματοδότηση των απασχολούμενων εκτός έδρας επιθεωρητών,
10. η τοποθέτηση των υπαλλήλων σε άλλη Υπηρεσία, όταν αυτοί προάγονται, διότι πολλές φορές αδυνατούν να επιβληθούν σε πρώην ισόβαθμους συναδέλφους, 
11. το Δημόσιο και τα ΝΠΔΔ καταβάλλουν βάσει δικαστικών αποφάσεων σε τρίτους για αποζημιώσεις τεράστια ποσά για πράξεις ή παραλείψεις από δόλο ή από βαρεία αμέλεια των υπαλλήλων τους κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους. Σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία προβλέπεται κατ' αναγωγή ο καταλογισμός των καταβληθέντων ποσών στους υπαιτίους υπαλλήλους, αλλά αυτό σπανίως πραγματοποιείται και πρέπει να ενεργοποιηθεί, 
12. ως μόνη διέξοδος από την οικονομική και συνακόλουθα δημοσιονομική και κοινωνική κρίση απομένει η οικονομική ανάπτυξη της χώρας , που απαιτεί λήψη μέτρων συνολικά και την κατάλληλη στιγμή και όχι ετεροχρονισμένα, με οικονομικά και όχι πολιτικά κριτήρια και, εφόσον συντρέξουν και άλλες συνθήκες (όπως εργασιακή και κοινωνική ειρήνη, ασφάλεια δικαίου, σε βάθος χρόνου σταθερή φορολογική πολιτική, υγιής συνδικαλισμός, αναπτυξιακά κίνητρα με συνταγματικές εγγυήσεις, πάταξη της φοροδιαφυγής, υγιής ανταγωνισμός και κυρίως πάταξη της γραφειοκρατίας). Τα μέτρα αυτά απαιτούν ισχυρή πολιτική πρωτοβουλία και συνεχή πολιτική βούληση. Η πάταξη της γραφειοκρατίας και η ασφάλεια δικαίου μπορεί να επιτευχθούν με το ισχύον νομικό καθεστώς, μόνο εφόσον εκκαθαρισθεί η πολυνομία δια της κωδικοποιήσεως των νόμων, περιορισθεί η νομοθέτηση δια τροπολογιών και επισπευσθεί η λειτουργία της δικαιοσύνης, ώστε η απόδοση της δικαιοσύνης να γίνεται εντός ευλόγων ορίων και όχι απλώς ανεκτών.
13. ως πολύ επιμορφωτικό και διαφωτιστικό για τους πολίτες μέτρο, προτείνεται να υποχρεωθούν νομοθετικά οι ΟΤΑ να επεξηγούν δια βραχέων στις πινακίδες των οδών την αιτία της ονοματοδοσίας, ώστε να διαιωνίζεται η ιστορική μνήμη. Με την συνένωση λόγω Καλλικράτη, παρατηρείται, επίσης, το φαινόμενο εντός του ιδίου δήμου να έχουμε οδούς με την ίδια ονομασία και πρέπει, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, κάποιες να μετονομασθούν. Ομοίως, οι μεγάλες λεωφόροι που αλλάζουν αρίθμηση σύμφωνα με τα όρια των επί μέρους δήμων, πρέπει να αποκτήσουν ενιαία αρίθμηση και ονομασία, όπως π.χ. η Λεωφόρος Κηφισίας».
Διαβάστε ολόκληρη την έκθεση πατώντας ΕΔΩ

Στον εισαγγελέα 1.300 δάνεια μαϊμού αξίας 5 δισ. ευρώ, της πρώην Αγροτικής Τράπεζας από 2000 έως 2012


agrotiki-trapeza-650
Η επικοινωνιακή αντεπίθεση της κυβέρνησης στο επιβεβλημένο χτύπημα κατά της διαφθοράς ξεκίνησε ήδη και αναμένεται να κορυφωθεί το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα.
Στο σημερινό «μενού» περιλαμβάνεται μια από τις πιο δύσοσμες και σκανδαλώδεις περιόδους του ελληνικού τραπεζικού συστήματος, τα περιβόητα σκανδαλώδη δάνεια που είχαν χορηγηθεί σε φίλους και ημετέρους από την πάλαι ποτέ κραταιά Αγροτική Τράπεζα πριν την απορροφήσει η Τράπεζα Πειραιώς.
Ο αρμόδιος για την πάταξη της διαφθοράς υπουργός Επικρατείας Παναγιώτης Νικολούδης έστειλε στην εισαγγελία το πόρισμα που περιλαμβάνει 1.300 δάνεια στο χρονικό διάστημα από το 2000 έως το 2012. Πρόκειται για δάνεια συνολικού ύψους 5 δισ. ευρώ τα περισσότερα από τα οποία δόθηκαν χωρίς εγγυήσεις ή με εγγυήσεις ουσιαστικά ανύπαρκτες.
Στη λίστα  περιλαμβάνονται εξαιρετικά γνωστά ονόματα της πολιτικής και επιχειρηματικής ζωής της χώρας είτε ως φυσικά πρόσωπα είτε ως μέτοχοι εταιρειών.
Η ανακοίνωση του κ. Νικολούδη έχει ως εξής:
Από την Αρχή του άρθρ. 7 του ν.3691/2008 διαβιβάσθηκε στην Εισαγγελία της Αθήνας «Πόρισμα» σχετικά με τις παράνομες χορηγήσεις δανείων από την Αγροτική Τράπεζα σε διάφορα πρόσωπα και φορείς κατά το χρονικό διάστημα από το 2000 μέχρι το 2012.
Με το πόρισμα αυτό και τη σχετική Έκθεση Ελέγχου της Τράπεζας της Ελλάδος τεκμηριώνεται η ποινικά αξιόλογη συμπεριφορά όσων διοίκησαν την ΑΤΕ και όσων παρανόμως έλαβαν δάνεια τα οποία ουδέποτε επέστρεψαν. Για κάποιους από αυτούς ζητήθηκε η δέσμευση περιουσιακών στοιχείων.
Χωρίς καμία αμφιβολία η περίπτωση της ΑΤΕ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά σκάνδαλα των τελευταίων δεκαετιών, αφού η εν τέλει ζημία του Δημοσίου από την εγκληματική αυτή δραστηριότητα φτάνει τα 5 δισεκατομμύρια Ευρώ.
Το παραπάνω Πόρισμα αφορά δείγμα μόνο του συνολικού αριθμού των παρανόμως χορηγηθέντων και ουδέποτε επιστραφέντων δανείων.
Εμείς ανοίξαμε το δρόμο και τώρα είναι η σειρά της τακτικής Δικαιοσύνης να προχωρήσει στο δρόμο αυτό και να διεκπεραιώσει το πραγματικά δύσκολο έργο της απόδοσης ευθυνών για κάθε ένα από τα 1300 αγύριστα δάνεια.
Είμαστε βέβαιοι ότι, παρά τις δυσκολίες χειρισμού αυτής της τεράστιας σε όγκο υπόθεσης, η Δικαιοσύνη θα επιτελέσει το καθήκον της με επιτυχία.
Ήδη όμως αποκαλύπτονται όλα εκείνα για τα οποία κατ΄ επανάληψη κάναμε λόγο και τώρα πλέον έχουν συγκεκριμένο σχήμα και μορφή και κυρίως έχουν συγκεκριμένα ονόματα, έστω κι αν έχει αποκαλυφθεί μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
Η ποινική έρευνα, που θα ακολουθήσει, θ’ αποκαλύψει ολόκληρο το παγόβουνο και τότε θα γίνει σε όλους σαφές ότι το «σκάνδαλο της ΑΤΕ» δεν είναι απλά και μόνο ένα οικονομικό σκάνδαλο αλλά πρωτίστως και κυρίως ένα διαρκές, διαχρονικό και καλοσχεδιασμένο πολιτικό σκάνδαλο, που βαρύνει όλους σχεδόν εκείνους που είχαν την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας, κατά το χρονικό διάστημα που αναφέρθηκε παραπάνω.
Η ΑΤΕ δεν είναι απλά μια Τράπεζα που χρεοκόπησε. Η ΑΤΕ χρησιμοποιήθηκε επί σειρά ετών ως η δεξαμενή από την οποία οι κατά περίπτωση κρατούντες άντλησαν τα μέσα για την εξυπηρέτηση πολιτικών επιδιώξεων.
Η ΑΤΕ ήταν το όχημα το οποίο χρησιμοποίησαν οι κυριότεροι εκφραστές του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού.
Ήταν το σημείο στο οποίο η επιχειρηματικότητα συναντήθηκε με την εγκληματικότητα.
Ήταν τέλος, σε ορισμένες περιπτώσεις, το μαγικό φίλτρο που χρησιμοποιήθηκε έτσι ώστε κάποιοι θεσμοί (Αγροτικοί Συνεταιρισμοί) να καταντήσουν εσμοί.
Η πλήρης δικαστική διαλεύκανση της υπόθεσης και η απόδοση ευθυνών εκεί που πρέπει, αποτελεί δίκαιο αίτημα της Ελληνικής Κοινωνίας, το οποίο τώρα ικανοποιείται.
Τέλος, για όλους εκείνους που δείχνουν να αδημονούν και να απαιτούν από εμάς άμεσες πράξεις κάθαρσης και τιμωρίας, θέλουμε να τονίσουμε ότι όλα όσα πρέπει να γίνουν θα γίνουν στην ώρα τους και με το σωστό τρόπο. Η Δικαιοσύνη δε ξεχνά αλλά και δεν πρέπει να ενεργεί βιαστικά και παρορμητικά.

Νέος πολιτικός σχηματισμός «Νέα Πορεία Νέα Ελλάδα» από τον Γ. Γραμματίδη

nea-poreia-nea-ellada-650-800x547

Στίγμα της νέας παράταξης ο φιλελευθερισμός και η δίκαιη κοινωνική διανομή.

Σε μία κατάμεστη Αίγλη Ζαππείου παρουσιάστηκε σήμερα ο νέος πολιτικός σχηματισμός  «Νέα Πορεία Νέα Ελλάδα» από τον εμπνευστή αυτής της τόσο διαφορετικής πρωτοβουλίας, κύριο Γιάννο Γραμματίδη.

Είχε προηγηθεί λίγο νωρίτερα η κατάθεση στη Γραμματεία του Αρείου Πάγου του καταστατικού μαζί με την ιδρυτική διακήρυξη παρουσία της εκτελεστικής επιτροπής του νέου σχηματισμού που ενώνει πολίτες της δημιουργίας και των έργων από όλη την Ελλάδα, αφήνοντας πίσω διχαστικές ιδεοληψίες, ξεπερασμένες αντιλήψεις και διαχωρισμούς του χθες.
Κύριο χαρακτηριστικό του νέου σχηματισμού είναι ότι δεν στέκεται μπροστά σε πολίτες για να τους πείσει ή να τους υποσχεθεί, αλλά αντίθετα είναι μέρος των πολιτών, είναι οι ίδιοι πολίτες οι οποίοι δεν απαιτούν αλλά χτίζουν με συνεργασία, συνέπεια, γνώση και ικανότητα.
Σύμφωνα με τον κύριο Γραμματίδη, αντανακλά την βαθιά πεποίθηση – και κοινή λογική – ότι δεν μπορούμε να αλλάξουμε, να διορθώσουμε και να φτιάξουμε κάτι νέο με τους συντελεστές της αποτυχίας του χθες και με παλιά όσο και φθαρμένα υλικά. Ότι δεν μπορούμε να σπάσουμε το πολιτικό κατεστημένο που συνθλίβει τις προοπτικές της χώρας μας  εδώ και δεκαετίες εάν δεν αλλάξουμε τελείως την προσέγγισή μας απέναντι στο ρόλο μας και την ευθύνη μας ως πολίτες και εάν δεν επιλέξουμε επιτέλους το αύριο των παιδιών μας από το χθες κάποιων άλλων.
Στη «Νέα Πορεία Νέα Ελλάδα» συμμετέχουν πολίτες από όλους τους κλάδους της οικονομίας, ιδιωτικοί υπάλληλοι, αγρότες, ναυτικοί, πολιτικοί μηχανικοί, συνταξιούχοι, απόστρατοι στρατιωτικοί, προσωπικότητες με εμπειρία στη δημόσια διοίκηση, επιστήμονες και ακαδημαϊκοί, αλλά και νέοι επιχειρηματίες και φοιτητές.
Η «Νέα Πορεία Νέα Ελλάδα» έρχεται σε μία στιγμή που η πατρίδα μας μαστιζόμενη από μια βαθειά κοινωνική κρίση πού είναι αποτέλεσμα ανισόρροπών οικονομικών πολιτικών, ταπεινωμένη και απαξιωμένη στα μάτια της παγκόσμιας κοινότητας για λόγους πού δεν την αφορούν και πού δεν ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα, σύρεται σε μια επικίνδυνη ατραπό πού μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τόσο την κρατική της λειτουργία, την εθνική της υπόσταση και κυριαρχία όσο και την ευρωπαϊκή της προοπτική.
Μπροστά στις ουρές συμπατριωτών μας στα κοινωνικά συσσίτια, στις τραγικές συνθήκες επιβίωσης των συνταξιούχων, των μισθωτών και των ανέργων, στη μετανάστευση χιλιάδων νέων ανθρώπων, στις χιλιάδες κλεισμένες επιχειρήσεις, στην απόγνωση όσων ζητούν το αυτονόητο, μπροστά στα λεηλατημένα από την ανικανότητα ή την διαφθορά, κρατικά ταμεία και το διαλυμένο ασφαλιστικό σύστημα, πολίτες από όλη την Ελλάδα δηλώνουν αποφασισμένοι να “ξεβολευτούν”, να συνδιαμορφώσουν μέσα από τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τα ταλέντα τους ένα νέο οικονομικό μοντέλο και να γυρίσουν σελίδα κοιτώντας το μέλλον.
Όπως δήλωσε ο κύριος Γραμματίδης στην ιδρυτική του ομιλία, στη «Νέα Πορεία Νέα Ελλάδα» επιλέγουμε τον δρόμο του σεβασμού στις βασικές αξίες της δημοκρατίας, τη δικαιοσύνη, την εντιμότητα, τη διαφάνεια, την αλληλεγγύη, την ασφάλεια, την αξιοκρατία, την αριστεία, τον σεβασμό στην διαφορετικότητα και τη λογοδοσία, επειδή απλά, όλα αυτά ήταν τα εργαλεία που μας επέτρεψαν να πορευτούμε με επιτυχία στη ζωή μας. Επιλέγουμε τον δρόμο της Κοινωνικής Οικονομίας πού συνδυάζει τον φιλελευθερισμό με την δίκαια κοινωνική ανακατανομή εισοδήματος και φορολογικών βαρών, ως αποτέλεσμα της ορθολογικής παραγωγής πλούτου. Προτείνουμε ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο βασισμένο σε διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις πού απελευθερώνουν τις δυνάμεις των ανθρώπων μας, βασισμένο στην αξιοποίηση της τεράστιας δεξαμενής γυναικείου ταλέντου, βασισμένο στη  νομοθετική σταθερότητα και στην ουσιαστική  ανταγωνιστικότητα προς όφελος της ευρύτερης κοινωνίας. Είμαστε αποφασισμένοι να διεκδικήσουμε την εύρυθμη λειτουργία του κράτους και των θεσμών, την ακώλυτη άσκηση των ατομικών δικαιωμάτων όλων των πολιτών, την ισονομία όλων των πολιτών και την δημοκρατία όλων των πολιτών. Είμαστε αποφασισμένοι να σφυρηλατήσουμε ένα νέο σύνθετο όραμα πού μόνο αυτό μπορεί να δημιουργήσει μέλλον τόσο για τα παιδιά μας πού είτε τα έχουμε ακόμα κοντά μας είτε τα περιμένουμε να γυρίσουν από την σύγχρονη μετανάστευσή τους, όσο και για τις επόμενες γενιές των Ελλήνων. Χρωστάμε στους νέους ανθρώπους αυτή την προσπάθεια και μαζί τους την αναλαμβάνουμε.
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκαν οι βασικοί πυλώνες της πρωτοβουλίας από τα στελέχη του νέου σχηματισμού Μ. Κουίδου, Π.Μπερερή, Α.Ζαΐρη, Χ. Αναστασιάδη, Τ. Σαρδέλη και Π.Δαρείο.
Βιογραφικό Σημείωμα

Ο Γιάννος Γραμματίδης είναι νομικός και Διαχειριστής Συνεταίρος της δικηγορικής εταιρείας «Μπαχάς, Γραμματίδης & Συνεταίροι». Γεννήθηκε στη Λάρισα το 1952 κι έχει δύο παιδιά, τον Γιώργο και την Μαρία Χριστίνα. Γιός του ιστορικού κι εμβληματικού Λαρισαίου πολιτικού Χρήστου Γραμματίδη. Η οικογένειά του έλκει την καταγωγή της από την Περίσταση (σήμερα Σιάρκοϊ) της Μικράς Ασίας. Σπούδασε νομικά στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Είναι έφεδρος αξιωματικός. Διετέλεσε επί σειρά ετών Επίτιμος Πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου  κι επισκέπτης Καθηγητής του Κέντρου Διεθνών Νομικών Σπουδών, Salzburg. Εξειδικεύθηκε στην προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και στο διεθνές δίκαιο στο Διεθνές Ινστιτούτο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Στρασβούργου και στην Ακαδημία Διεθνούς Δικαίου της Χάγης. Είναι μέλος του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου του Αμερικανικού Ινστιτούτου Διεθνούς & Συγκριτικού Δικαίου στο Ντάλλας, Τέξας, των Διοικητικών Συμβουλίων της Ελληνικής Εταιρείας Διοίκησης Επιχειρήσεων και του Ελληνικού Συμβουλίου Εταιρικής Διακυβέρνησης. Είναι μέλος της Διεθνούς Ένωσης Δικηγορικών Συλλόγων, της Ένωσης Δικηγορικών Συλλόγων Αμερικής και άλλων διεθνών οργάνων. Διετέλεσε μέλος των ομάδων διοίκησης πολλών ελληνικών διμερών επιμελητηρίων κι διεθνών εκπαιδευτικών κι επαγγελματικών φορέων. Έχει δημοσιεύσει μακρά σειρά άρθρων, πραγματειών και σχολίων στον ελληνικό και ξένο οικονομικό και νομικό τύπο κι έχει δώσει σειρά συνεντεύξεων σε ευρωπαϊκά κι αμερικανικά τηλεοπτικά μέσα, όπως και στον ελληνικό έντυπο και διαδικτυακό τύπο.